شناسهٔ خبر: 25646269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لزوم مهجوریت زدایی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد

خبرگزاری شبستان: فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسیار متنوع است که لزوم مهجوریت زدایی و آشنایی با این برنامه ها، ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 1371 بنا به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل شد.

 

تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد مربوط به نقطه خاصی نیست بلکه در اقصی نقاط ایران حتی مناطق صعب العبور نیز این مراکز تشکیل شده اند.

 

نگاهی به فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد موجب می شود تا دریابیم که کانون هایی در دوردست ها، فعالیت های چشمگیر و متنوعی دارند که قابل تصور نیست.

وجود بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران

فعالیت 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد که از این تعداد، بیش از هزار مرکز در مازندران تاسیس شده اند، ما را به تنوع جغرافیایی این مراکز آشنا می سازد اما مهم تر از کمیت ها، توجه به کیفیت ها و فعالیت های کانون های مساجد است.

تلنگری بر نقش روابط عمومی در معرفی کانون های مساجد ضرورت دارد

فعالیت های هنری، قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی تنها گوشه ای از برنامه های متنوع کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی است که حضور اقشار مختلف مردم و همچنین در سنین مختلف، نیاز به مهجوریت زدایی از این مراکز مهم را گوشزد می کند و تلنگری مهم بر نقش روابط عمومی در معرفی کانون های مساجد است.

 

جلسات هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران و دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران و مسئولین یکی از گام ها در جهت مهجوریت زدایی و آشنایی با این مراکز است.

 

دیدار با آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امشب یک شنبه(30 اردیبهشت) و همچنین با مسئولان دیگر نظیر محمد اسلامی، استاندار دیار علویان، بارقه های امید جهت آشنایی با کانون های فرهنگی و هنری مساجد و فعالیت های مختلف و متنوع را روشن می سازد تا آینده ای روشن و مانا را برای این مراکز، شاهد باشیم.

خبرگزاری شبستان به عنوان برند کانون های مساجد است

تشکیل کتابخانه های باز و مخزن دار در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اجرای طرح تلاوت نور، آشنایی با خبرگزاری شبستان به عنوان برند کانون های مساجد از جمله ظرفیت ها و  قابلیت های این مراکز محسوب می شوند.

 

 

سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین مصاحبه خود با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری که موجب بازدید از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و خبرگزاری شبستان در تهران شد، فعالیت های کانون های های مساجد را خوب در خور تحسین و رسالت خبرگزاری شبستان را، معرفی دین اسلام به جامعه جهانی بیان کرد.

 

 

حجت الاسلام یزدان جهاندار لاشکی، امام جمعه مرزن آباد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مهجور و مظلوم و غریب دانست.

 

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید مورد حمایت مالی بیشتری قرار بگیرند تا با تنوع فعالیت ها و برنامه های جاذب، جوانان را به سمت این مراکز، سوق دهند.

 

 

حجت الاسلام جهاندار لاشکی اظهار کرد: خبرگزاری شبستان، نمایندگی مازندران بسیار دلسوزانه و فعالانه و بسیار خوب به ایفای وظایف خود می پردازد که برای اشاعه فعالیت های خود نیاز به حمایت های بیشتر به ویژه مالی دارد.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد با فعالیت چندین ساله خود، نیاز به معرفی بیشتر دارد چرا که در بیشتر مواقع مظلوم واقع می شود و این امر نقش مسئولان به ویژه روابط عمومی را بیش از پیش، مشخص می سازد.

گزارش: معصومه علیزاده

نظر شما