شناسهٔ خبر: 25645796 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایجاد 42 حلقه چاه برای خروج گاز متان ناشی از انباشت زباله در سراوان

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت گفت: برای خروج گاز متان ناشی از انباشت زباله در سراوان ۲۴ حلقه چاه ایجاد شده

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت گفت: برای خروج گاز متان ناشی از انباشت زباله در سراوان ۲۴ حلقه چاه ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر عامل پسماند شهرداری رشت با اشاره به وضعیت آسفالت دسترسی جاده سراوان اظهار کرد: پیمانکار این پروژه سازمان عمران شهرداری رشت است و تردد بیش از اندازه خودروهای حمل زباله موجب طولانی شدن آسفالت این مسیر شده و پیش بینی می شود این اقدام تا دو ماه آینده به طول بیانجامد.

علیرضا حاجی پور با بیان اینکه آسفالت این مسیر با نظارت دانشگاه گیلان و زیرسازی‌های مناسب در حال انجام است، گفت: حدود دو ماهی است که انجام آسفالت جاده دسترسی به سایت سراوان آغاز شده است و با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت برق مقدمات برق دار شدن آن مسیر در حال انجام است .
وی به خرید ماشین آلات مورد نیاز سازمان پسماند اشاره کرد و گفت: خرید دستگاه زباله کوب از کشور آلمان انجام شده و همچنین تعداد ۴ کامیون، یک دستگاه زباله کوب، بیل مکانیکی، لودر، یک دستگاه سمپاش ۸۰۰ لیتری سه مخزنه، سمپاش موتوری ۱۰۰ لیتری برای رفع نیاز سازمان انجام شده است. مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت ایجاد پوشش گیاهی در اطراف محل دفن زباله در سراوان را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و بیان کرد: برای خروج گاز متان ناشی از انباشت زباله در سراوان ۲۴ حلقه چاه ایجاد شده است.
  حاجی پور به جمع آوری زباله‌های خشک در محلات رشت اشاره کرد و گفت: این مهم به پیمانکاران زباله تر واگذار شده و پس از این اقدام آمار روزانه جمع آوری زباله خشک افزایش پیدا کرده است .
  وی افزود: به منظور تشویق شهروندان به مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدا اقلام تشویقی در ۱۳ کانکس فعال سطح شهر قرار داده شده و در حال حاضر در خیابان امین ضرب، گلباغ نماز، حمیدیان ، حافظ آباد، مسکن مهر، رودبارتان و غیره کانکس جمع آوری زباله خشک جانمایی شده و قرار است در یک قسمت آن تحویل زباله و در بخش دیگر آن به ارائه آموزش برای کودکان بپردازیم . انتهای پیام

نظر شما