شناسهٔ خبر: 25644695 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خطرات وحشتناک کم خوابی برای بدن/ با این روش‌ها در امتحانات موفق شوید/ ماهی‌هایی که از شر سکته خلاصتان می‌کنند/ علائم یک بیماری خطرناک

صاحب‌خبر -

زمان بندی مطالعه دروس و زدن تست‌های طبقه بندی شده از راهکار‌های جلوگیری از فراموش کردن مطالب درسی و قفل شدن حافظه هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تاثیر رفتارهای غلط در ابتلا به بیماری‌های مغزی

بیماری‌های مغز و اعصاب از جمله مشکلاتی هستند که با افزایش سن و عوامل وراثتی در ارتباط هستند؛ با این وجود پزشکان عادت‌های غلط زندگی را در ابتلا به این بیماری‌ها بی تاثیر نمی‌دانند.

یکی از این عادت‌های غلط، کم خوابی است، کم خوابی موجب افزایش ترشح هورمون‌های استرس می‌شود و عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استفاده بیش از حد مواد قندی، استعمال دخانیات، صبحانه نخوردن، کم آبی بدن و سکونت در مناطق آلوده از عادت‌های غلط زندگی است که خطر مشکلات مغزی را افزایش می‌دهد.

خطر کم خوابی برای بدن/ راه های افزایش حافظه برای امتحانات درسی/ مفید ترین ماهی ها برای رهایی از سکته

زمان مناسب برای خوردن میوه 

میوه‌ها از مهم‌ترین مواد غذایی باارزش هستند که منابع فوق العاده ویتامین ها، عناصر و آنتی اکسیدان های ضروری بدن محسوب می‌شوند.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند بهترین زمان مصرف میوه  پیش از صرف غذاست، با این وجود میوه خوردن در حین صرف غذا، ضرری برای بدن ندارد، میوه‌ها به دلیل داشتن فیبر، فرآیند هضم غذا را طولانی‌تر می‌کنند که این امرموجب می‌شود فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری کند و در طول روز کمتر غذا بخورد.

اعتماد به نفس مهم‌ترین اصل در زمان امتحانات

با نزدیک شدن به ایام امتحانات و کنکور، بسیاری از دانش آموزان نگران فراموش کردن مطالب درسی هستند. استرس و حجم زیاد مطالب درسی این نگرانی را بیشتر می‌کند.

کارشناسان امور آموزشی معتقدند افزایش تمرکز و اعتماد به نفس مهم‌ترین اصل در مطالعه کتاب‌های درسی هستند، همچنین دانش آموزان نباید از برنامه ریزی درسی هم غافل شوند.

زمان بندی مطالعه دروس و زدن تست‌های طبقه بندی شده از راهکار‌های جلوگیری از فراموش کردن مطالب درسی و قفل شدن حافظه هستند.

خطر کم خوابی برای بدن/ راه های افزایش حافظه برای امتحانات درسی/ مفید ترین ماهی ها برای رهایی از سکته

نقش ماهی های پرچرب در سلامتی 

بخش زیادی از مرگ و میر‌های جهان ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، سکته‌های قلبی و مغزی شایع‌ترین دلیل مرگ زودرس در جهان معرفی و بروز آن خصوصا در جوانان بیشتر شده است.

تحقیقات بسیاری نشان داده است که مصرف ماهی به ویژه ماهی‌های چرب از مهم‌ترین راهکار‌ها برای کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی و مغزی است، پژوهشگران انجمن قلب آمریکا معتقدند مصرف 2 وعده ماهی پرچرب در هفته، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، سالمون و خال مخالی از بهترین ماهی‌های پرچرب هستند که بالاترین میزان امگا ۳ را دارند.

خطر کم خوابی برای بدن/ راه های افزایش حافظه برای امتحانات درسی/ مفید ترین ماهی ها برای رهایی از سکته

عوارض داروی کلوزاپین 

بیماری‌های روحی و روانی علاوه بر ایجاد اختلالات روانی و واکنش‌های نامناسب رفتاری، احتمال افسردگی و خودکشی را افزایش می‌دهند.

یکی از بیماری‌های روحی و روانی، روان پریشی است، در روان پریشی فرد دچار بدبینی، عدم تمرکز، خنده‌های بی‌دلیل و اختلال در خواب می‌شود.

روانپزشکان با مشاهده علائم روان پریشی ممکن است دارویی‌هایی را تجویز کنند، کلوزاپین یکی از این داروهاست؛ کلوزاپین که در درمان اسکیزوفرنی هم موثر است در مواقعی تجویز می‌شود که دارو‌های دیگر روان پریشی چندان موثر نبوده‌اند.

میزان مصرف کلوزاپین باید حتما طبق دستور پزشک باشد، مصرف خودسرانه کلوزاپین، احتمال بروز عوارض این دارو از جمله تهوع و استفراغ، کم خونی، تاری دید، اختلالات قاعدگی و افزایش قند خون را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما