شناسهٔ خبر: 25644672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حبیبی:

منافع ملی نباید دستخوش شعارهای انتخاباتی شود/ مذاکره با اروپا برای وصله و پینه کردن برجام جواب نمی‌دهد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و مذاکره با اروپا گفت: کلید حل مشکلات کشور در دست مردم است؛ دولت آن را در دست بگیرد و قفل بحران آفرینی‌های غرب را بگشاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب اظهارکرد: دو سال فرصت‌گذاری در رسیدن به توافق هسته ای و دو سال هم در فضای عدم اجرای توافق نشان داد راه حل مشکلات در سیاستگذاری ایران است زیرا دشمنان کلید حل مشکلات را به دست ما نمی‌دهند.

وی گفت: منافع ملی نباید دستخوش شعارهای انتخاباتی شود. دشمن بیکار نیست بلکه می‌کوشد با مداخله در امور داخلی با ما بازی ‌کند و امتیاز بگیرد بدون اینکه به هیچ یک از تعهدات خود عمل کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه امروز ضروری‌ترین امر اتحاد دولت و ملت است، گفت: آمریکایی‌ها ۴۰ سال است علیه ملت ما شرارت می‌کنند، ملت هم با هوشیاری و رصد این دشمنی‌ها لحظه‌ای از ایستادگی و مقاومت و اعلام انزجار از دولت آمریکا با شعار مرگ بر آمریکا و سایر شعارهای ضد سلطه‌گری غرب و آمریکا غفلت نکرده‌اند و مثل کوه ایستاده‌اند.

حبیبی مذاکره با اروپا را برای اتمام حجت دانست و گفت: اگر اروپا بخاطر پیوندهای سیاسی و اقتصادی خود با آمریکا عمل به توافقات و امضای خود در برجام را زیر پا بگذارد از ایران انتظار نداشته باشد که پس از تخلف صریح بین‌المللی آمریکا در برجام بماند یا زمان را هدر بدهد و وقت‌کشی اروپا را تحمل کند.

وی گفت: حزب موتلفه قبلا هم تذکر داده است که اروپایی‌ها آماده اتخاذ تصمیم مستقل از آمریکا نیستند و در موضوعات دفاعی ایران و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی و مخالفت با اقتدار ایران در منطقه با آمریکا هم‌نظرند. با خروج آمریکا از برجام عملاً این پیمان بین‌المللی از بین رفته است و مذاکره با اروپا برای وصله و پینه کردن برجام هم جواب نمی‌دهد مگر اینکه اروپایی‌ها تضمین قابل قبولی بدهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شرارت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در مرز غزه حمام خون راه انداخته‌اند. جامعه جهانی در برابر این نسل‌کشی و کشتار وحشیانه ایستاده است و آمریکا را به عنوان پشتیبان این وحشی‌گری مسئول می‌شناسد. آمریکا امروز منفورترین دولت جهان است و رژیم اشغالگر قدس هم به عنوان روسیاه‌ترین دولت نامشروع جهان به جنایات خود ادامه می‌دهد.

حبیبی با تجلیل از خط مقاومت و جانفشانی‌های ملت فلسطین گفت: مسیر اعتراضات و پایمردی فلسطینیان نشان می‌دهد این تحرکات همچنان ادامه پیدا می‌کند و ان‌شاءالله جهان اسلام و مردم فلسطین حرف آخر خود را خواهند زد.

وی با اشاره به بیانیه نشست سازمان کنفرانس اسلامی در اسلامبول تصریح کرد: مردم فلسطین نیازی به حرف و بیانیه ندارند، آنها به پول، تدارکات و پشتیبانی‌های عملی و علنی سیاسی نیاز دارند و این وظیفه ملت‌های مسلمان و دولت‌های کشورهای اسلامی است که باید به هر نحو اقدام کنند. رژیم صهیونیستی بارها ثابت کرده است که جز زبان زور را نمی‌فهمد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: انتفاضه حرف روشنی برای جهان به ویژه جهان اسلام دارد. چند میلیون آواره فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را دارند. این حق حتی در قطعنامه‌های سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

حبیبی با بیان اینکه هیچ منطق حقوق بشری نمی‌پذیرد که ۱۱ سال رژیم صهیونیستی دور مردم غزه و کرانه باختری سیم‌خاردار بکشد و ظالمانه‌ترین زندان را که در تاریخ بشر نظیر ندارد ایجاد کند، اظهار کرد: این محاصره میلیونی هیچ توجیه انسانی ندارد.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: بدون شک آزادی فلسطین یک سنت الهی است و آمریکایی‌ها و صهیونیستها نمی‌توانند جلوی این اراده الهی را که اکنون در مشت آهنین مقاومت تجلی یافته بگیرند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: بیت‌المقدس پایتخت مردم فلسطین است و با ادامه غصب و پیشروی در اشغالگری صورت مسئله عوض نمی‌شود.

حبیبی با اشاره به نتایج انتخابات عراق گفت: نتایج انتخابات عراق را مثبت می‌دانم. با ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری، نصر به رهبری حیدرالعبادی و دولت قانون به رهبری نوری المالکی مشکلی در شکل‌گیری یک دولت نیرومند در عراق که منافع و مصالح ملت بزرگ عراق را تأمین کند و از مداخلات خارجی به دور نگه دارد، بوجود نمی‌آید. اگر سید عمار حکیم هم به این ائتلاف بپیوندد بهترین شرایط رقم خواهد خورد.

وی در در ادامه با اشاره به اعتراض مردم کازرون در خصوص تغییر تقسیمات کشوری در آن منطقه گفت: وزارت کشور با تأخیر غیر قابل توجیه اعلام کرده این موضوع متوقف شده است، بنابراین بهانه‌ای برای تجمع وجود ندارد. مردم باید شرارت ضد انقلاب و منافقین را رصد کنند و اجازه ندهند آنها از این موضوع بهانه‌ای برای ناامنی درست کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از تلاش‌های امام جمعه محترم کازرون و نیز برخی از مسئولان اجرایی در مهار این مسئله تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد موضوع فیصله یابد.

وی گفت: شایعه کشته شدن یا زخمی شدن بن سلمان در جریان یک درگیری در درون کاخ سلطنتی سعودیها و سایر اخبار نشان می‌دهد عربستان انبار باروت است. هنر آمریکایی‌ها تاکنون این بوده که کبریتی به این انبار نرسد. اما بعید می‌دانم موفق به این کار برای همیشه شوند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به تصویب لوایح مربوط به FATF در مجلس گفت: نمایندگان محترم باید توجه داشته باشند راهی برای تسلط اجانب برای ضربه به اسلام و نظام باز نکنند، این با شرع مقدس اسلام و قاعده نفی سبیل مغایر است. ضمن اینکه این مساله با اصول ۱۵۲ و ۱۵۳ قانون اساسی همخوانی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما