شناسهٔ خبر: 25644034 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتقال خون البرز آماده پذیرش اهداکنندگان در ماه رمضان است

گروه اجتماعی- مدیرکل انتقال خون البرز گفت: در ماه مبارک رمضان پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان آماده پذیرش شهروندان برای اهدای خون هستند.

صاحب‌خبر -

انتقال خون البرز آماده پذیرش اهداکنندگان در ماه رمضان است

محمدرضا مهدی‌زاده در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پایگاه‌های مرکزی، توحید کرج و مرکز جامع اهدای خون مهربانو از ساعت 7.30 الی 14.30 و درنوبت عصر به استثنای مرکز توحید کرج در ساعات 19 الی 24 پذیرای اهداکنندگان خون هستند.
وی حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
این مسئول بهترین ساعت برای اهدای خون را زمان افطار دانست و به روزه داران توصیه کرد: پس از اهدای خون، مایعات مصرف کنند و تا سه ساعت بعد از اهدای خون از استعمال سیگار پرهیز کنند.
مهدی‌زاده از شهروندان البرزی خواست چنانچه نذری برای اهدای خون در این ماه عزیز دارند، نذرخود را منوط به شب‌های قدر نکنند بلکه درصورت امکان خون خود را در دو هفته ابتدای ماه مبارک که نیاز به خون بیشتر است، اهدا کنند.
انتهای پیام./

 

نظر شما