شناسهٔ خبر: 25643866 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رشد فضایل اخلاقی و انسانی بزرگترین معروفی که باید در جامعه ترویج یابد

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر ترویج همه زمینه‌های امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: هنر خارج از تعالی انسانی هدفی ندارد و رشد فضایل اخلاقی و انسانی بزرگترین معروفی است که بایستی در جامعه ترویج داده شود.

صاحب‌خبر -

رشد فضایل اخلاقی و انسانی بزرگترین معروفی که باید در جامعه ترویج یابد

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، امروز ۳۰ اردیبهشت ماه  در اولین جلسه این شورا در سال جاری در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: فلسفه وجودی و رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد فضایل اخلاقی و انسانی است.
وی با تاکید بر ترویج همه زمینه‌های امر به معروف و نهی از منکر، افزود: هنر خارج از تعالی انسانی هدفی ندارد و رشد فضایل اخلاقی و انسانی بزرگترین معروفی است که بایستی در جامعه ترویج داده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: متأسفانه در جامعه امروز ذهنیتی که از شورای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، برخوردهای ایجابی است و عامه مردم این شورا را عنوان گشت ارشاد می شناسد که لازم این ذهنیت تغییر کند.
وی با بیان اینکه جامعه به فضای بانشاط نیاز دارد، اعلام کرد: انجام کار فرهنگی با زبان هنر در راستای فراهم کردن فضای بانشاط در جامعه بایستی در اولویت برنامه های فرهنگی و هنری قرار گیرد تا جذب حداکثری مخاطب در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی تحقق یابد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر به کار گیری زبان هنر در جهت ترویج معروفات گفت: متولیان عرصه فرهنگ و هنر باید برای تمامی معضلات و منکرات نسخه فرهنگی داشته باشند.
وی به رسالت اصلی شورای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: لازم است این شورا در ادارات منکراتی چون دروغ، ریا، غیبت، ... را شناسایی و با برخورد اقناعی در صدد رفع آن اقدام کند.
قلعه‌شاخانی، احساس مسئولیت در کار را نمونه بازر امر به معروف در سازمان‌ها دانست و افزود: امر به معروف فقط ظاهر افراد نیست و کارمندان بایستی نسبت به حقوقی که از بیت‌المال می‌گیرند در قبال کار خود احساس مسئولیت داشته باشند.
وی با بیان اینکه متولیان عرصه فرهنگ و هنر باید برای تمامی معضلات و منکرات نسخه فرهنگی داشته باشند، بیان کرد: بعضی از منکرات آنقدر در جامعه تکرار شده که قبح خود را از دست داده است و به صورت عام دامنگیر جامعه شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تولید محتوا برابر با اقتضای فرهنگی جامعه را گوشزد و اضافه کرد: مسئولان فرهنگی باید بدانند که می توان با تولید محتوای فرهنگی تاثیرگذار در حوزه فیلم، تئاتر، موسیقی، عکس و ... در جهت رسالتی که بر عهده دارند، حرکت کرد.
وی تاکید کرد: همه ما بایستی از حالت شعار خارج شویم و به این جایگاه برسیم که تاثیرگذاری کار فرهنگی و اثر هنری در راستای ترویج معروفات و نهی از منکرات بیش از جلسات سخنرانی کاربرد دارد.
قلعه‌شاخانی در پایان یادآور شد: لازم است منکرات آسیب رسان به جامعه و معروفات نیاز جامعه امروز را شناسایی و درجهت رفع آن ها تلاش کنیم.
انتهای پیام

نظر شما