شناسهٔ خبر: 25643007 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

خادمی به الف خبر داد؛ تشکیل کمیته ویژه در کمیسیون انرژی برای مدیریت سامانه عرضه سوخت و سی ان جی

صاحب‌خبر -

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه طرح برندینگ بلاتکلیف است، گفت: بعد از اجرای این طرح مشکلاتی در کشور ایجاد شد که در حال حاضر با تشکیل کمیته ویژه در کمیسیون قرار شد تا برای مدیریت سامانه عرضه سوخت و سی ان جی تصمیم گیری شود.

هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به طرح برندینگ عرضه سوخت در جایگاهها، گفت: در راستای اجرای این طرح شرکتی هایی بین جایگاهداران و وزارت نفت ایجاد شد که در واقع یک واسطه بودند و بدون ارائه هیچ خدمتی از جایگاهداران و وزارت نفت پول دریافت می کنند.

وی با اشاره به وِیژگی شرکت هایی  که بعنوان برند معرفی شدند، گفت: نداشتن تخصص لازم، تازه تاسیس بودن، سفارشی و رانتی بودن و تشکیل شرکت برند از سوی بازنشستگان و کارکنان شرکت پخش و پالایش از ویژگیهایی این شرکت ها بود که در واقع نشان می داد اصلا استاندارهای لازم برند در دنیا را ندارند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در بین 196 کشور دنیای شرکت های برند هیچ یک از این ویژگیها را ندارند، به مقایسه برند در دنیا و وزارت نفت پرداخت و افزود: گفت: بعنوان مثال وقتی از برند توتال و یا شل نام می بریم، این شرکت ها سوخت و بنزین را با عملیات های مختلف فراوری کرده و با کیفیت و قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند اما وزارت نفت ما و شرکت پالایش نفت را تولید و بنزین را وارد می کنند و بنزین را با قیمت و کیفیت یکسان به جایگاهداران ارائه داده و تحت عنوان برند پول دریافت می کنند.

خادمی با تاکید بر اینکه طرح برندینگ از ابتدا اشتباه بوده، افزود: این طرح هیچ فایده ای برای مصرف کننده ندارد. چنین طرحی در دنیا اصلا وجود ندارد. در واقع بعد از ارائه طرح برندینگ، مشکلاتی بوجود آمد.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی مشکلات بوجود آمده طرحی در کمیسیون انرژی مجلس ارائه شد تا مشکلات موجود حل و فصل شود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه طرح مذکور به دلیل اشکلاتی که داشت، از سوی کمیسیون انرژی مجلس رد شد، افزود: قرار شد تا با تشکیل یک کمیته ویژه در کمیسیون، برای مدیریت سامانه عرضه سوخت و سی ان جی تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه طرح برندینگ هم اکنون بلاتکلیف است، افزود: امیدواریم با حل این مشکل در کمیسیون انرژی، بحران دیگری در کشور ایجاد نشود.

نظر شما