شناسهٔ خبر: 25642820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پارسایی به ایلنا خبر داد؛

تاکید بر حضور یک نماینده زن و یک اهل تسنن در هیات رییسه/ تصمیم‌گیری نهایی در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر لزوم حضور یک نماینده زن و یک اهل تسنن در هیات رییسه مجلس برای اجلاسیه سوم، نسبت به عهدشکنی دیگر فراکسیون‌ها همچون سال گذشته هشدار داد و گفت که همه گزینه‌ها ازجمله ارائه لیست اجماعی با دیگر فراکسیون‌ها و فهرست مستقل روی میز این فراکسیون است.

صاحب‌خبر -

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز هیات رییسه فراکسیون امید مجلس درمورد انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشست صبح امروز هیات رییسه فراکسیون امید مطابق هفته‌های گذشته با ریاست عارف برگزار شد و در ادامه آقای حسین‌زاده به‌عنوان رییس کمیته ارزیابی عملکرد هیات رییسه مجلس در اجلاسیه دوم و نحوه ورود فراکسیون به انتخابات هیات رییسه اجلاسیه سوم، گزارشی در این رابطه ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه بحث و تبادل‌نظری بسیاری در این رابطه انجام شد اما تصمیم‌گیری نهایی درمورد هیات رییسه مجلس در مجمع عمومی و پس از ارائه گزارش کمیته‌ها و رابط‌های فراکسیون با دیگر فراکسیون‌ها صورت می‌گیرد.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین تصریح کرد: هم‌اکنون همه گزینه‌ها روی میز است و فراکسیون امید هم برای این‌که لیستی مشترک و ائتلافی با فراکسیون‌های دیگر ارائه کند و هم برای ارائه فهرست مستقل آمادگی کامل دارد که تصمیم‌گیری در این خصوص به جلسه مجمع عمومی پیش از انتخابات هیات رییسه اجلاسیه سوم موکول خواهد شد.

وی با بیان این‌که فراکسیون امید همواره آماده تعامل با دیگر فراکسیون‌ها بوده، تاکید کرد: با این حال متاسفانه در سال‌ گذشته شاهد پیمان‌شکنی از سوی فراکسیون‌های دیگر بودیم که دستیابی به نوعی اطمینان خاطر از عملکرد آن‌ها در حال حاضر دغدغه جدی است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصمیم جدی فراکسیون امید این است که حضور حداقل یک نماینده زن و یک نفر از نمایندگان اهل تسنن در هیات رییسه مجلس محقق شود. ما سال گذشته نیز این گزینه‌ها را مطرح کردیم اما به‌دلیل بدعهدی‌هایی که از سوی دیگر فراکسیون‌ها صورت گرفت، موفق به تحقق این تصمیم نشدیم و امسال برای اجرایی کردن آن بسیار جدی هستیم.

پارسایی در پایان از برگزاری نشست مجمع عمومی فراکسیون امید در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در نشست مجمع عمومی روز سه‌شنبه به استماع نقطه‌نظرات تمامی اعضا و ارزیابی عملکرد هیات رییسه مجلس در اجلاسیه دوم خواهیم پرداخت اما تصمیم‌گیری نهایی در جلسه بعدی مجمع عمومی که یکی، دو روز پیش از انتخابات هیات رییسه انجام خواهد شد، موکول شده است.

نظر شما