شناسهٔ خبر: 25642811 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتراض جمعی از فارغ التحصیلان محیط زیست به نحوه استخدام

تهران- ایرنا - جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته علوم و مهندسی محیط زیست در نامه ای به رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پی انتشار دفترچه آزمون استخدامی، به نحوه تعیین رشته برای جذب نیرو اعتراض کردند و خواستار تخصص گرایی در استخدام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در نامه این فارغ التحصیلان به عیسی کلانتری به عدم توجه به تخصص در جذب نیرو در حوزه سازمان حفاظت محیط زیست و پذیرش رشته های نامربوط به جای رشته های علوم و مهندسی محیط زیست اعتراض و از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواسته شده است که دستورات لازم برای بازنگری در جذب رشته های آزمون استخدامی این سازمان صادر شود.
اسماعیل کهرم استاد بازنشسته دانشگاه روز یکشنبه در این باره به خبرنگار علمی ایرنا گفت: روند استخدام این طور است که سازمان محیط زیست از واحدهای مختلف در سراسر کشور استعلام می کند که به چه رشته هایی نیاز دارند و کارشناس می خواهند، در واقع استخدام بر اساس نیازهای استان های مختلف انجام می شود.
این فعال محیط زیست تاکید کرد: اما اساسا مساله این نیست که چه رشته ای انتخاب شود بلکه ما نباید حتی یک فارغ التحصیل بیکار داشته باشیم زیرا هر خانواده برای تحصیل فرزندان هزینه زیادی را متقبل می شود به این امید که بعد از فارغ التحصیلی برای جامعه مفید باشد.
کهرم گفت: در کشورهایی همچون نیوزیلند، کانادا، استرالیا و امریکا رشته های محیط زیست جایگاه مهمی دارند و دانشجویانی را از خارج از کشور نیز می پذیرند اما ما فارغ التحصیلان را با هزینه زیاد تربیت و بعد به حال خود رها می کنیم.
مشاور سابق رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سالانه هزار نفر در کشور در رشته محیط زیست از مقطع کارشناسی تا دکتری فارغ التحصیل می شوند، حال از این تعداد 300 نفر هم استخدام شوند، مساله این است که چه سرنوشتی در انتظار سایرین خواهد بود؟
وی افزود: در شرایط فعلی در سازمان محیط زیست این میزان ظرفیت اشتغال وجود ندارد و سازمان نیز طبق دستور دولت و بر اساس ردیف های استخدامی نیرو جذب می کند؛ امید این بود که شرکت های خصوصی ایجاد شوند که فارغ التحصیلان محیط زیست را جذب کنند تا پروژه های محیط زیستی توسط آنها انجام شود اما نشد.
علمی 9014**2017

نظر شما