شناسهٔ خبر: 25640947 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

هزینه مراقبت‌های فرد پیوند عضو شده در ماه چقدر؟

رئیس بخش جراحی پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هزینه پیوند اعضا در کشور ما بسیار سنگین است که با حمایت‌های وزارت بهداشت تاکنون از هیچ یک از افراد نیازمند پیوند عضو هزینه‌ای برای درمان دریافت نشده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: رئیس بخش جراحی پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هزینه پیوند اعضا در کشور ما بسیار سنگین است که با حمایت‌های وزارت بهداشت تاکنون از هیچ یک از افراد نیازمند پیوند عضو هزینه‌ای برای درمان دریافت نشده است.
عزیز‌الله عباسی رئیس بخش جراحی پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری در نشست خبری که به مناسبت روز اهدای عضو برگزار شد، اظهارداشت: باید توجه داشته باشیم که هیچ بیمار مرگ مغزی قادر به ادامه حیات نخواهد بود و در جهان حتی یک مورد را نمی‌توان یافت که پس از مرگ مغزی به زندگی دوباره بازگشته باشد.

وی با اشاره به فتوای حضرت امام خمینی (ره) در خصوص پیوند اعضا گفت: این فتوای امام راه پیوند را در کشور باز کرد و به وسیله آن توانستیم جان بسیاری از بیماران نیازمند را نجات دهیم. تا قبل از این فرمان تنها پیوند کلیه در افراد زنده انجام می‌شد.

عباسی در ادامه با اشاره به هزینه‌بر بودن جراحی‌های پیوند اعضا گفت: به طور مثال در کشور آمریکا انجام پیوند ریه حدود ۷۰۰ هزار دلار هزینه در بر دارد که در کشور ما با نرخ دولتی این خدمت با مبلغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان به افراد نیازمند ارائه می‌شود.

رئیس بخش جراحی پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری افزود: پیوند اعضا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوریکه اگر در هر کشوری به این علم دست یابد می‌تواند سایر بیماری‌های مربوطه را نیز درمان کند.

وی افزود: با حمایت‌های وزارت بهداشت تاکنون از هیچ یک از افرادی که پیوند شده‌اند هزینه‌ای دریافت نشده است همچنین باید توجه داشته باشیم که هزینه نگهداری فرد پیوند شده در ماه حدود ۵ میلیون تومان می‌شود که این مبلغ نیز از طریق مراکز خیریه و بیمارستان‌ها در اختیار بیمار قرار می‌گیرد که این موضوع هزینه‌های زیادی را به بیمارستان تحمیل کرده است.

نظر شما