شناسهٔ خبر: 25638206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

الگوبرداری بن زاید از بن سلمان

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، یک منبع مسئول در امارات گفت: محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی طرحی را برای دست اندازی بر بخشی از ثروت بازرگانان و سرمایه گذاران اماراتی تهیه کرده است.

وی افزود: ولیعهد ابوظبی از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی الگو برداری کرده است که شماری از بازرگانان بارز سعودی و شاهزادگان ووزاری سابق و کنونی را تحت عنوان مبارزه با فساد بازداشت و بخشی از ثروت آنها را به نفع خودش مصادره کرد.

این مسئول به سایت عربی 21 گفت: محمد بن زاید دستور تشکیل یک کمیته عالی متشکل از بانک مرکزی و دستگاه امنیت کشور در امارات را به منظور مشخص کردن همه حساب های بانکی بازرگانان و ثروتمندان صادر کرده است.
وی افزود: ولیعهد ابوظبی همچنین دستور ممنوعیت حواله بانکی بیش از 5 میلیون درهم به خارج از امارات را - مگر با موافقت بانک مرکزی- صادر کرده است.

گزارش شرکت "ویلس اکس" که متخصص در امر اطلاعات و جزئیات مختلف زندگی ثروتمندان جهان و توزیع ثروت در سراسر دنیا است، در گزارش سالیانه سال 2018 خود آورده است: امارات برای بار دوم جایگاه نهم را در کنار عربستان در تعداد میلیاردرها در سال 2018 میلادی به خود اخصاص داده است.

این شرکت افزود: امارات 62 میلیاردر با ثروت 168 میلیارد دلار را در خود جای داده است. این کشور با افزیش سالیانه 19.2 درصد در تعداد این میلیاردرها و 4.3 درصد در میزان ثروت‌های آنها روبرو است.براساس اعلام این شرکت، تعداد میلیاردرهای شهر دبی در سال 2018 میلادی به 40 میلیاردر افزایش یافته است. این تعداد در سال 2017  میلادی، 37 میلیاردر و در سال 2016 میلادی، 35 میلیاردر بوده است.

شرکت یاد شده علت افزایش شمار میلیاردرهای شهر دبی را بهبود پیوسته اقتصاد جهانی و شکوفایی بازار سهام دانسته است.

مسئولان سعودی در چهارم نوامبر گذشته دست به بازداشت های گسترده و بلوکه کردن حساب های بانکی شخصیت های بارز زدند. منابع بانکی به رسانه های سعودی در آن زمان گفتند که تعداد حساب های بلوکه شده به بیش از 1700 حساب رسیده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما