شناسهٔ خبر: 25635906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

به اتهام دستبرد به 2 طلا‌فروشی در محله شمشیری برگزار شد

محاکمه سارقان طلافروشی‌ها

دو پسر جوان که به شیوه فیلم‌های هالیوودی به دو طلافروشی دستبرد زده و با تهدید سلاح چند کیلو طلا سرقت کرده بودند دیروز در دادگاه کیفری یک استان تهران به دفاع پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، نماینده دادستان در تشریح کیفرخواست گفت: نیما ۲۸ ساله و مهدی ۲۷ ساله متهم هستند مهرماه سال ۹۶ و بیست و ششم دی ماه پارسال به دو طلافروشی در محدوده خیابان شمشیری تهران مسلحانه دستبرد زدند و چند کیلو طلا سرقت کردند. سپس صاحب نخستین طلافروشی روبهروی قضات ایستاد و گفت: دو پسر جوان به مغازهام حمله کردند و نیم کیلو طلا دزدیدند.

دومین شاکی نیز گفت: متهمان با تهدید سلاح پنج کیلو و ۸۴۰ گرم طلا سرقت کردند که فاکتورهای آنها را دارم، ولی حالا ادعا میکنند فقط یککیلو و 700 گرم طلا بردهاند.

سپس نیما روبهروی قضات ایستاد و گفت: من و مهدی از بچگی با هم دوست بودیم. من دستفروشی میکردم و فیلم میفروختم که چند بار دستگیر شدم. به همین خاطر با موتور کار میکردم. من و مهدی در پارک با دو پسر جوان آشنا شدیم که قصد داشتند قاچاقی از کشور خارج شوند.

آنها دو سلاح را که میگفتند هشتمیلیون تومان ارزش دارد به ما سپردند تا برایشان بفروشیم. آنها پس از مدتی به ترکیه و سپس به آلمان رفتند و در این مدت هیچ مشتریای برای خرید اسلحه معرفی نکردند. من و مهدی به تریاک و شیشه معتاد بودیم و حال و روز خوبی نداشتیم که به فکر سرقت مسلحانه افتادیم. من اصلا قصد شلیک نداشتم، اما وقتی با مرد طلافروش گلاویز شدم بناچار شلیک کردم.

ما بعد از سرقتها هنوز پولهایمان را کامل از مرد مالخر نگرفته بودیم که به خاطر فیلمهای دوربین مداربسته دومین طلافروشی شناسایی و دستگیر شدیم.

در ادامه دادگاه، مهدی نیز حرفهای همدستش را تکرار کرد.

نظر شما