شناسهٔ خبر: 25635709 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

گفتگوی جام جم با نیما عالمیان درباره پاداش 100 هزارتومانی صعود به دسته اول پینگ پنگ جهان

هزارتومان به ازای هر سال!

اواخر هفته قبل بود که خبر رسید نیما و نوشاد عالمیان موفق شدند همراه تیم ملی پینگ‌پنگ راهی دسته یک جهان شوند. اتفاقی که تاریخی است و در سال‌های آینده همه از آن خواهند گفت. با این حال پس از این اتفاق و در شرایطی که برادران عالمیان با استقبال خوب مقامات ورزشی و سیاسی شهرستان خودشان روبه‌رو شدند، کارت هدیه‌ای به پاس این صعود تاریخی به آنها داده شد. کارتی که چند ساعت بعد نیما عالمیان عکس آن را در اینستاگرامش منتشر کرد و درباره‌اش نوشت: «واقعا دست مسئولان درد نکند. ارزش ما صد هزار تومان بود.» به همین بهانه با نیما عالمیان تماس گرفتیم تا خودش در این باره توضیحات لازم را بدهد.

صاحب‌خبر -

به نظر خیلی ناراحت هستی؟

واقعا هر کسی جای ما بود ناراحت نمیشد؟ بعد از صد سال صعود کردهایم و دوستان به ازای هر سال هزار تومان به ما دادهاند! واقعا کاری که کردند، زشت بود.

اما ظاهرا خودشان توضیحاتی دادهاند و...

بله، خودشان خجالت زده شدند و با ما تماس گرفتند و عذرخواهی کردند و گفتند جبران میکنیم. این کارها باعث سرخوردگی ورزشکاران میشود. حداقل باید شخصیت آدمها را حفظ کنند. فکر میکنم دوستان ارزش کار بزرگی را که کردیم، ندانستند.

وعده جدیدی به شما دادهاند؟

قرار شده وضعیت اشتغال من و نیما را درست کنند. باید ببینیم این اتفاق میافتد یا نه؟ البته ما دیگر عادت کرده ایم اما سعی میکنیم اهمیتی به آن ندهیم. در حال حاضر باید همه توانمان را برای بازیهای آسیایی بگذاریم.

با این شرایط روحیه شما برای این رقابتها پایین نیامده است؟

چه باید بگویم؟ فقط امیدوارم مسئولان یا قول ندهند یا اگر قولی میدهند به آن عمل کنند. ما یک هدف داشتیم و آن صعود به دسته یک پینگ پنگ جهان بود که به آن رسیدیم.

برای بازیهای آسیایی تا چه اندازه شانس کسب مدال داریم؟

من خودم خیلی امیدوارم. البته به آمادگی بدنی و قرعهکشی هم ربط دارد. اگر این اتفاق بیفتد، شک نکنید که مثل صعود به دسته یک جهان در اینجا هم کار بزرگی کردهایم.

این روزها وضعیت خودت برای حضور در این رقابتها چطور است؟

همه چیز خوب است. تمریناتمان را میکنیم و البته در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم راهی تیمهای اروپایی شویم. باید ببینیم چه اتفاقاتی میافتد.

کمی درباره کار بزرگی که کردید حرف بزن؛ صعود به دسته یک جهان.

کار که خیلی بزرگ بود. تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم این جایگاه را به دست بیاوریم. حالا احساس میکنم خیلی خوب پیشرفت کردهایم و میتوانیم کارهای بزرگتری هم بکنیم.

با این شرایط فکر میکنی علاقه به این رشته ورزشی زیاد شود؟ما امکانات زیادی در پارکها و فضای عمومی داریم اما استقبال از این رشته ورزشی زیاد نیست.

من که امیدوارم علاقه مردم به این رشته زیاد شود و بیش از پیش به سمت پینگ پنگ بیایند. شک نداشته باشید اگر بازیهای ما پخش زنده شود مردم هم علاقهمند میشوند. رشتههای زیادی داریم که از طریق همین پخش زنده، مخاطبان و ورزشکاران زیادی را جذب کردهاند. امیدوارم در پینگ پنگ هم این اتفاق بیفتد.

نظر شما