شناسهٔ خبر: 25635696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​تأکید خطیبان جمعه لبنان بر ادامه جنگ با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف

خطیبان جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه دیروز شهرهای مختلف این کشور، بر ادامه مقاومت ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و لزوم حمایت امت اسلامی از مسئله فلسطین تأکید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت، در خطبه های نماز جمعه دیروز که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، با اشاره به برگزاری نشست شورای مرکزی سازمان آزادی فلسطین گفت: همه توافق ها با رژیم صهیونیستی به ویژه توافق اسلو باید لغو شود زیرا این توافق ها سبب تحمیل ظلم و ستم علیه ملت فلسطین و بازیچه قرار دادن سرزمین و مقدسات از سوی صهیونیست ها شده است.
 
وی افزود: مساله فلسطین در مرحله خطرناکی قرار دارد و باید تصمیم های شجاعانه و سرنوشت سازی در حد و اندازه این چالش ها اتخاذ شود نه اینکه توصیه هایی بر روی برگه نوشته شده و به مرحله اجرا نرسد. ملت فلسطین به اقدام و عمل نیاز دارد نه همایش ها و تصمیم هایی که بلافاصله پس از نشست به فراموشی سپرده می شود.
 
وی به آخرین تحولات سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: ملت سوریه باید در اوج هوشیاری و وحدت قرار داشته باشند و اجازه تجزیه کشور را ندهند. سوری ها نیابد تحت تاثیر توطئه های قومیتی و طایفه ای قرار گیرند و به ابزار اجرای پروژه های دشمنان مبدل شوند.
 
حجت الاسلام فضل الله همچنین به ادامه جنایات عربستان در یمن اشاره کرد و گفت: جنگ بیهوده و جنون آمیز علیه یمن سبب بروز فاجعه نه تنها در یمن بلکه در جهان عرب و کشورهای اسلامی شده است و متاسفانه فقط شاهد این هستیم که اعراب از صلح با دشمن سخن می گویند و هیچ اهمیتی برای صلح در جوامع‌مان بر زبان جاری نمی سازند.
 
آیت الله عفیف نابلسی نیز در خطبه های نماز جمعه مجتمع حضرت زهرا(س) در شهر صیدا، با اشاره به انتخابات پارلمانی لبنان گفت: انتخابات یک پایگاه اساسی برای حیات سیاسی و قانونی لبنان به شمار می آید که برای استمرار و مشروعیت نظام ضروری است.
 
وی انتخابات را مقابله با بحران ها و مشکلات توصیف کرد و افزود: انتخابات باید به تغییر تدریجی در ذهنیت حاکمان و ارگان ها بینجامد. مردم گسترش رفاه اجتماعی و یکسان بودن پیشرفت و خدمات در مناطق مختلف کشور را خواستار هستند.
 
شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم در خطبه های نماز جمعه دیروز مسجد قدس در صیدای لبنان گفت: صهیونیست ها قتل و سرقت و آزار و اذیت دیگران را برای خود جایز می دانند زیرا خود را ملت مختار خداوند قلمداد می کنند. آنان اعتقاد دارند فقط روزهای محدودی به دلیل گناه هایشان عذاب خواهند دید و خدا آنان را عذاب نمی کند.
 
این عالم اهل تسنن تأکید کرد: همگان باید بدانند نزاع ما با رژیم صهیونیستی جزئی از عقیده به شمار می آید و پایان این نزاع بر اساس آیات قرآنی، زوال اسرائیل و پیروزی حق است.
 
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس «یاری قدس» از سوی الازهر در مصر تصریح کرد: این کنفرانس ضربه ای دردناک به رژیم صهیونیستی محسوب می شود چرا که یکی از بزرگترین مراجع اسلامی از حتمی بودن زوال رژیم سخن گفت. سخنانی که در این کنفرانس بیان شد، نشان داد که الازهر نیز به زبان مقاومت سخن می گوید.
 
حجت الاسلام علی یاسین رئیس جمعیت صور نیز در خطبه های نماز جمعه که در حوزه علمیه این شهر برگزار شد، گفت: تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سبب شد تا ملت های عربی و اسلامی به نقشی که باید 70 سال پیش ایفا می کردند، بازگردند.
 
وی افزود: امت اسلامی باید به گزینه مقاومت پایبند بماند چرا که تنها گزینه برای بازپس گیری سرزمین و ایستادگی در برابر پروژه های آمریکایی و صهیونیستی به شمار می آید.
 
رئیس جمعیت صور در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به مشکلات آوارگان سوری در این کشور، بر لزوم بهبود اوضاع آنان و تلاش برای مشارکت در بازسازی سوریه پس از پیروزی کامل بر تروریسم تأکید کرد.
 
شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان هم در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) در شهر صیدا گفت: عملیات کم نظیر نیروهای مقاومت در کرانه باختری که به کشته شدن یکی از خاخام ها انجامید، سبب عکس العمل صهیونیست هایی شد که ضربه سنگینی دریافت کردند و برای آنان ثابت شد که مقاومت فلسطین زمام امور را در اختیار دارد.
 
این روحانی اهل تسنن از برگزاری کنفرانس بین المجالس در تهران تقدیر کرد و اظهار داشت: ایران حامی اصلی مساله فلسطین به شمار می آید و تأکید بر حمایت مالی از ملت فلسطین در این کنفرانس مؤید این ادعاست.
 
وی از دولت هایی که با رژیم صهیونیستی رابطه سیاسی و اقتصادی دارند، درخواست کرد روابط دیپلماسی خود را با آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی قطع کنند.
 
شیخ صهیب حبلی در پایان تأکید کرد: مطمئنا هیچ گزینه ای جز مقاومت برای آزادی فلسطین و بازپس گیری قدس و مقدسات وجود ندارد و غیر از این یک خدمت رایگان به دشمن صهیونیستی به شمار می آید.

نظر شما