شناسهٔ خبر: 25634741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

کشتار در دبیرستان تگزاس

بی بی سی: پلیس تگزاس می‌گوید در جریان یک تیراندازی که صبح امروز در دبیرستان سانتافه در حومه شهر هیوستون روی داده ۱۰ نفر کشته شده‌اند. کلانتر ناحیه هریس در جنوب هیوستون تایید کرده که تیرانداز هم یک دانش‌آموز ۱۷ ساله است که بازداشت شده است.

استعفای دسته جمعی اسقف‌های شیلی

خبرگزاری فرانسه: 34 اسقف اهل شیلی به دلیل رسوایی آزار جنسی کودکان در کلیسای این کشور بعد از سه روز مذاکرات فشرده با پاپ فرانسیس در واتیکان استعفا کردند.

حمله اسرائیل به شورای حقوق بشر

هاآرتص: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل ضمن انتقاد از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام تیم بین‌المللی جهت تحقیق درباره جنایات اسرائیل در غزه گفت: شورای حقوق بشر نهادی «دورو» است و موضع جانبدارانه دارد و هدفش تنها لطمه زدن به اسرائیل و سرپوش گذاشتن بر «تروریسم» است!

حمایت مارادونا و اردوغان از مادورو

رویترز: در حالی که آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور آمریکای لاتین انتخابات امروز یکشنبه ونزوئلا را مردود خواندند، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی سابق فوتبال از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا حمایت کردند.

مستشاران فرانسوی در رقه

القدس العربی:  یک منبع نظامی در نیروهای «سوریه دموکراتیک» اعلام کرد که یک هیئت نظامی فرانسوی از منطقه غربی شهر رقه در شمال شرق سوریه با هدف آماده‌سازی برای احداث پادگان نظامی بازدید کرد.این نخستین بار نیست که فرانسه از مناطق نظامی سوریه بازدید می‌کند. آوریل نیز هیئت نظامی را به پایگاه آمریکا در منطقه رمیلان استان حسکه فرستاده بود. همچنین یک هیئت از پایگاه نظامی آمریکا در شمال غرب منبج بازدید کرده بود.

اسلحه فروشی آمریکا به بحرین


رویترز: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن با فروش ۳۰۰۰ بمب به ارزش حدودی ۴۵ میلیون دلار به بحرین جهت تقویت عملیات‌های جنگنده‌های اف ۱۶ ناوگان هوایی این کشور موافقت کرد.

برنامه جدید ترامپ برای معامله قرن

الحیات: منابع دیپلماتیک غربی فاش کردند آمریکا رایزنی‌هایی با یک کشور عربی درباره فلسطین داشته که باعث خشم فلسطینی‌ها شده است. این در حالی است که اقدامات بین‌المللی برای حمایت از فلسطین افزایش یافته که از جمله آن تصویب تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی کشتارها در مرزهای غزه و نشست آتی شورای امنیت برای بررسی پیش نویس قطعنامه کویت درباره فلسطین است.
 

نظر شما