شناسهٔ خبر: 25630827 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تاکید مقام سابق لبنانی بر بی‌اثر بودن تحریم‌های آمریکا علیه رهبران حزب‌الله

وزیر خارجه سابق لبنان اعلام کرد تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله حاکی از نارضایتی واشنگتن از نتایج انتخابات پارلمانی لبنان است و به حزب‌الله آسیبی نمی‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عدنان منصور، وزیر خارجه پیشین لبنان درباره تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله گفت کاخ سفید از پیروزی اخیر حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان راضی نیست. به گفته منصور، تحریم های آمریکا در حمایت از کشور عربی حوزه خلیج فارس، نمی تواند بر  رهبران حزب الله و روند سیاسی در لبنان تاثیر بگذارد.

وزیر خارجه سابق لبنان در گفتگو با اسپوتنیک عربی اعلام کرد واشنگتن با اعمال تحریم علیه اعضای حزب الله نارضایتی خود را از نقش ساختاری آن در زمام رهبری لبنان نشان داده است.

منصور همچنین تاکید کرد: اعمال تحریم علیه حزب الله یک خبر تازه برای ما محسوب نمی شود.

وزیر خارجه پیشین لبنان افزود پیش از این نیز رهبران حزب الله مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند و در حال حاضر آمریکا و متحدان منطقه ای آن میزان این تحریم ها را افزایش داده اند. این اقدامات آمریکا و متحدانش حاکی از آن است که آنها به مبارزه با جنبش حزب الله ادامه می دهند. همچنین آنها هم جناح سیاسی و هم جناح نظامی این جنبش را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند.

منصور خاطرنشان کرد با توجه با این موضوع واضح است که اعضای جنبش حزب الله حساب های مالی در خارج از لبنان ندارند بنابراین در واقع تحریم های جدید آمریکا نمی تواند آسیبی به اعضای این جنبش وارد کند.

منصور تاکید کرد تحریم های آمریکا تاثیری بر موقعیت داخلی و ساختار حکومت در لبنان نخواهد داشت. مردم لبنان انتخاب خود را انجام داده اند و کشور ما روند انتخاب شده مردم را دنبال خواهد کرد. علی رغم تمامی فشارهای خارجی حزب الله بخشی از حکومت لبنان خواهد بود.

در 16 ماه می سال جاری میلادی  دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در مشارکت با عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی تحریم های را علیه 10 تن از اعضای حزب الله وضع کرد. افراد در تحریم آمریکا شامل مقامات ارشد این جنبش، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و نعیم قاسم، نائب رئیس او و موسسات مرتبط با این جنبش می شد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در اظهارنظری درباره تحریم اعضای حزب الله مدعی شد: با هدف قرار دادن حزب الله در این تحریم ها، ملت ما به طور کلی از پذیرش تمایز دورغین میان یک جناح سیاسی و توطئه های تروریستی جهانی حزب الله امتناع کرده است.

پیش از این در فوریه سال 2018 میلادی آمریکا علیه شش فرد و هفت شرکت مرتبط با حزب الله تحریم های را وضع کرد. 

در اوایل ماه می حزب الله و جناح های سیاسی حامی آن با کسب67 کرسی از مجموع 128 کرسی پارلمان این کشور در انتخابات پارلمانی لبنان پیروز شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما