شناسهٔ خبر: 25626187 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از سوی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود

اعتکاف رمضانیه دانشگاهیان در دانشگاه آزاد

مراسم اعتکاف رمضانیه از ۱۵ خردادماه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، ثبت‌نام جامعه دانشگاهی شهر تهران اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در اعتکاف رمضانیه تا ۱۳ خرداد ماه توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات صورت می‌گیرد.

این مراسم معنوی که از ۱۵ تا ۱۷ خرداد ماه در محل مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود، با تشکیل حلقه‌های معرفتی، قرائت جمعی قرآن و ادعیه و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه همراه خواهد بود.

مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در زیربنایی به متراژ ۵۵۰۰ متر مربع در سه طبقه شامل زیرزمین، شبستان‌ها و مجموعه خدماتی در بام شمالغرب تهران واقع شده است.

این مسجد دانشگاهی با ظرفیت ۱۲۰۰ نمازگزار که یکی از بزرگترین مساجد دانشگاهی کشور با معماری اسلامی ایرانی است در کنار مقبره الشهداء واحد علوم و تحقیقات به عنوان کانون معنوی دانشگاهیان محسوب می‌شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم معنوی، ۱۳ خرداد ماه است و پذیرش معتکفین از ساعت ۱۴ چهاردهم خرداد ماه آغاز و با افطار در مغرب هفدهم خرداد پایان می‌پذیرد.

دانشگاهیان شهر تهران می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات دانشجویی فرهنگی دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات، اداره کل فرهنگی و اجتماعی و مسجد امام علی (ع) این واحد دانشگاهی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حجت‌اله ذاکر، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان به همه استادان، کارکنان و دانشجویان، از تشکیل ستاد برنامه‌ریزی ماه رمضان در واحد علوم و تحقیقات با مشارکت کانون‌ها و هیات مذهبی دانشجویان خبر داد و گفت: در آخرین روز ماه شعبان المعظم، غبارروبی و عطرافشانی مسجد و نمازخانه‌های واحد صورت گرفت.

وی علاوه بر برنامه اعتکاف رمضانیه در روزهای ۱۵ تا ۱۷ ماه مبارک رمضان، از قرائت روزانه یک جزء از کلام الله مجید توسط دانشجویان قاری ممتاز کشوری، بیان احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری دوره آموزشی روانخوانی قرآن کریم، برگزاری دوره آموزشی «تفسیر سوره مبارکه نور»، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام به عنوان برنامه‌های واحد علوم و تحقیقات در این ماه مبارک نام برد.

انتهای پیام/

نظر شما