شناسهٔ خبر: 25626120 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مددجوی البرزی بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد

کرج-ایرنا- مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز و کاپیتان تیم منتخب اعزامی فدراسیون ورزش‌های رزمی به مسابقات آسیایی کاراته فول کنتاکت بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این قهرمان 27 ساله توانست در مسابقات آسیایی که در کشور قرقیزستان برگزار شد از سد حریفانی از کشورهای کره جنوبی، چین و عراق بگذرد و 2 مدال طلا برای کشورمان کسب کند.
وی از سال 2015 تاکنون موفق به کسب 7 مدال آسیایی شده و پس از شرکت در چندین دوره مسابقات مختلف و کسب مدال‌های نقره و برنز در مسابقات آسیایی سال 2018 شهر اوشکا کشور قرقیزستان نیز در وزن منهای 71 کیلوگرم ، برای ایران و البرز افتخار آفرید.
این مددجوی قهرمان با اشاره به مسیر سخت کسب موفقیت افزود: 12 سال داشتم که پدرم در حادثه رانندگی با عابر تصادف کرد که متأسفانه منجر به فوت این عابرشد.
وی ادامه داد: از آنجا که سه روز از تاریخ انقضای بیمه‌نامه خودروی پدرم گذشته بود، پرداخت دیه به خانواده متوفی بر عهده پدرم قرار گرفت و درنهایت به دلیل عدم توانایی در تأمین آن راهی زندان شد.
این قهرمان گفت: رفتن نان آور خانواده به زندان برای من ، مادر و خواهرانم روزهای سختی رقم زد.
افتخارآفرین البرزی با اشاره به اینکه خانواده وی تحت حمایت امداد قرار گرفت، افزود: در طول 5 سال زندانی بودن پدر، ضمن اینکه از کمک های کمیته امداد برخودار بودیم اما برای تامین هزینه های گزاف زندگی به دستفروشی روی آوردم .
وی بیان داشت: در کنار دستفروشی ادامه تحصیل دادم و فعالیت ورزشی در رشته کاراته فول کنتاکت
را در پیش گرفتم.
این قهرمان البرزی گفت: در این مدت توانستیم خواهرانم را راهی خانه بخت کنم و در سال پنجم با پرداخت
25 درصد دیه متوفی با کمک برخی از اقوام و پس‌انداز اندک توانستیم پدر را از زندان آزاد کنیم که البته 75 درصد دیه توسط اولیای دم بخشیده شد.
وی ادامه داد: پدرم پس از آزادی به علت بیماری توان کارکردن را نداشت و ما همچنان تحت حمایت کمیته امداد هستیم از طرفی خودم باکارکردن و درس خواندن خرج خانواده را تأمین می‌کنم و به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنم.
در مسابقات اخیر آسیایی کشور قرقیزستان، ورزشکاران 19 کشور قاره کهن حضور داشتند.
کاراته فول کنتالت در دهه 1970 در ایالات‌متحده آمریکا رواج یافت و در سال 1978 برای اولین بار مسابقات قهرمانی جهان در برلین برگزار شد.
8029/ 6155

نظر شما