شناسهٔ خبر: 25625891 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

فعالیت های گروه تبلیغی جهادی انصار المهدی المنتظر تشریح شد

حضور در پارک ها، برپایی نمایشگاه کتاب، و برپایی غرفه های معرفتی، حضور در هیآت مذهبی و فعالیت در مدارس از جمله فعالیت های گروه تبلیغی جهادی انصار المهدی المنتظر است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسین بهاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی گروه تبلیغی جهادی انصار المهدی المنتظر پرداخت و اظهار داشت: این گروه در شهر ساوه فعالیت های فرهنگی تبلیغی انجام می دهد و حدود 5 سال پیش به صورت خودجوش توسط عده ای از طلاب خوش ذوق تأسیس شد.

وی گفت: اعضای این گروه در ایام تابستان، در پارک های با جمعیت زیاد حضور پیدا می کنند و با برپایی غرفه های پاسخگویی به سؤالات مردمی(شرعی و غیره)، مشاوره خانواده و کودکان می پردازند. در غرفه کودکان، بچه ها با انجام رنگ آمیزی و نقاشی هایی که پیام معنوی را دارا است، با معارف دینی آشنا می شوند و حدیثی مرتبط با نقاشی به کودک آموزش داده می شود و از این طریق با خانواده ها ارتباط گرفته و در خصوص مسائل تربیتی نکاتی ارائه می شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی انصار المهدی المنتظر تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت های این گروه، حضور در مکان نماز جمعه و برپایی نمایشگاه کتاب است که کتاب هایی با تخفیفات ویژه به نمازگزاران ارائه می شود. همچنین در روزهای جمعه به سؤالات نمازگزاران نماز جمعه پاسخ داده می شود، همچنین مهد کودکی ایجاد کرده ایم و در اتاقی که تعبیه شده، کودکان در اختیار گروه قرار می گیرند و فرصتی است که خیال خانواده ها راحت است و کودکان مباحثی را فرا می گیرند.

وی با اشاره به فعالیت این گروه در بقاع متبرکه افزود: حضور در امام زاده ها در ایام شلوغ به ویژه ایام نوروز و فاطمیه از جمله فعالیت های گروه تبلیغی جهادی انصار المهدی المنتظر است که حضور پیدا کرده و غرفه هایی برپا می کنیم و کارهای فرهنگی صورت می گیرد که با استقبال مردم رو به رو می شویم.

حجت الاسلام بهاری فعالیت در مدارس را از دیگر فعالیت های این گروه عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت امکان با همکاری آموزش و پرورش در مدارس حضور پیدا خواهیم کرد که تاکنون به صورت کمرنگ صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز در کنار چادر هلال احمر، خیمه پاسخ به سؤالات برپا و به سؤالات مسافران نوروز پاسخ داده می شود. حضور در هیآت مذهبی و تشکیل کلاس هایی برای جوانان در قالب حلقه معرفتی از دیگر فعالیت های این گروه است که به احکام، اخلاق، عقاید و معارف دینی پرداخته می شود./۸۲۲/ت۳۰۲/ی

نظر شما