شناسهٔ خبر: 25621211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

شش پروژه عمران شهری در سنندج فعال است / شهردار سنندج: آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی در سطح شهر

شهردار سنندج با بیان اینکه شش پروژه عمران شهری در حال حاضر در سطح شهر فعال است؛ گفت: برای تکمیل این پروژه ها 27 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با هدف بررسی وضعیت پروژه های عمرانی در سطح شهر، شهردار به همراه جمعی از اعضاء شورای شهر و مسئولین استانی از طرحهای عمرانی در سطح شهر بازدید بعمل آوردند.

 


شهردار سنندج اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلات سطح شهر معضل ترافیک است که باید با ایجاد دسترسی های جدید در جهت رفع این معضل گام برداشت.
مهندس حشمت اله صیدی بیان کرد: طبق نقشه طرح تفصیلی باید معابر و بلوارهای جدید در راستای کاهش و روانسازی ترافیک و همچنین ایمن سازی معابر احداث نمود.

 


وی گفت: پس از برنامه ریزی های صورت گرفته و مطالعات لازم عملیات اجرایی طرح های عمرانی پس از طی مراحل قانونی در سطح شهر آغاز شده است.

 


مهندس صیدی افزود: پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیرهمسطح توحید یکی از طرحهای کلیدی است که نقش بسزایی در کاهش و هدایت ترافیک، تکمیل رینگ غربی شرقی داخل شهر و دسترسی آسان ساکنان شهرک دگایران پردیس به مرکز شهر دارد.

 


وی عنوان کرد: احداث یک دهنه پل 28 متری، احداث یک قوس شبدری  و4عدد رمپ، اجرای دیوار حائل 54 متری از جمله اقداماتی در خصوص تکمیل و بهره برداری از این پروژه برشمرد.

 


شهردار سنندج با بیان اینکه احداث دو بلوار در شهرک دگایران در حال اجرا است؛ گفت: بلوار 36 متری ورودی دگایران بطول 900 متر در دو لاین رفت و برگشت که تا کنون 700 متر از لاین رفت این پروژه اجرا شده است.

 


مهندس صیدی اعلام کرد: پس از تکمیل این بلوار ورودی اصلی دگایران  بعنوان یک طرفه و دسترسی محلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تردد اصلی به بلوار 36 متری منتقل می شود.

 


وی تصریح کرد: احداث بلوار 30 متری جهت اتصال دگایران به بلوار نظام مهندسی از دیگر طرحهای عمرانی  این شهرداری است.


مهندس صیدی گفت: طول این پروژه یک کیلومتر است و در دسترسی آسان ساکنان شهرک آب و فاضلاب و دسترسی مسکن مهر 1728 به بلوار نظام مهندسی تاثیر گذار است.


وی اتصال بلوار دانشجو به بلوار ذکریای رازی و احداث بلوار 24 متری در سه راه تانکر سازی بهاران را یکی دیگر از پروژه های عمرانی سطح شهر اعلام کرد و افزود: اصلاح هندسی تقاطع مذکور بر اساس طرح تفصیلی سطح شهر، متناسب سازی شکل هندسی تقاطع با جریان بندی ترافیک، افزایش ایمنی، راحتی جریان ترافیک در کلیه جهت ها، مجزا بودن مسیرها و کاهش سطوح برخورد با جریان بندی صحیح ترافیک و تسهیل در حرکت های گردشی از مهم ترین اهداف احداث این پروژه است.

 


مهندس صیدی عنوان کرد: احداث بلوار 30 متری ورودی  ناحیه منفصل شهری ننله به طول بیش از2 کیلومتر و عرض 30متر از دیگر پروژه های عمرانی سطح شهر است.

 


وی هدف از اجرای این طرح عمرانی را روانسازی ترافیک، رفع نقاط حادثه خیز، سهولت دسترسی شهروندان به نواحی منفصل به شریان های اصلی شهر و افزایش ارتباط جاده ای سنندج و حومه اعلام کرد.

 


مهندس صیدی خاطر نشان کرد: هفته گذشته هم عملیات احداث فاز 3 بلوار 24 متری کمربندی آبیدر آغاز شده که در حال حاضر عملیات خاکبرداری این طرح در حال اجرا است.

 


شهردار سنندج اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این شش پروژه عمرانی را 27 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار تکمیل این پروژه ها از محل اعتبارات داخلی و استانی است.

 


مهندس صیدی تاکید کرد: مطالعات لازم جهت اجرای چندین پروژه عمرانی در حال اجرا است که پس از طی مراحل قانونی در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن اغاز خواهد شد.

 


وی ابراز امیدواری نمود: با تکمیل و بهره برداری از این طرحها بتوانیم گام مهمی در جهت ایمن سازی معابر و کاهش و روانسازی ترافیک در سطح شهر برداریم.

 

انتهای پیام/

نظر شما