شناسهٔ خبر: 25615542 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

23 کشته و زخمی در تیراندازی در مدارس آمریکا

آمریکا که روز جمعه شاهد کشته شدن 10 نفر در مدرسه ای در تگزاس بود، طی 30 سال گذشته شاهد تعداد زیادی تیراندازی بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما ؛ در مجموع تيراندازي در مناطق مختلف آمريکا به ويژه در دبيرستاني در شهر سانتافه در ايالت تگزاس آمريکا و همچنين دبيرستان مونت زيون در ايالت جورجيا دستکم بيست و سه نفر کشته و زخمي شدند.
 
سه کشته و زخمي در دبيرستاني در جورجيا
به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس نیوز؛ بر اثر تیراندازی در دبیرستان مونت زیون در ایالت جورجیا یک نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
پلیس منطقه کلایتون اعلام کرد این حادثه در محوطه مدرسه رخ داده و تحقیقات درباره آن آغاز شده است.
برخی رسانه‌ها تعداد زخمی‌ها را چند نفر برشمرده اند.
 
20 کشته و زخمی در تیراندازی در مدرسه ای در تگزاس
فرماندار تگزاس گفت: عامل تیراندازی در خانه و خودروی خود هم وسایل انفجاری کار گذاشته بود.
رئیس پلیس تگزاس گفت: در محل دبیرستانی که در آن تیراندازی رخ داد و همچنین در محوطه اطراف آن، وسایلی انفجاری کشف شد.
رئیس پلیس شهر سانتافه در تگزاس تصريح کرد: در حادثه تیراندازی در دبیرستانی در تگزاس یک افسر پلیس هم هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد.
فرماندار تگزاس هم اضافه کرد: در حادثه تیراندازی در دبیرستانی در این ایالت ده نفر کشته و ده نفر هم زخمی شدند.  

مرگبارترین تیراندازی ها در آمریکا از 30 سال گذشته
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،‌ آمریکا که روز جمعه شاهد کشته شدن 10 نفر در مدرسه ای در تگزاس بود، طی 30 سال گذشته شاهد تعداد زیادی تیراندازی بوده است. اصلی ترین این تیراندازی ها از این قرارند :

- لاس وگاس : 58 کشته -
اول اکتبر 2017، استیون پداک Stephen Paddock (که 64 سال داشت ) از طبقه سی و دوم هتل « مندلی بی Mandalay Bay » به سمت جمعیتی که در پایین هتل در یک کنسرت موسیقی در لاس وگاس (‌ در ایالت نوادا در شرق آمریکا ) شرکت کرده بودند تیراندازی کرد. در این حادثه 58 نفر کشته و نزدیک به 500 نفر زخمی شدند.
تروریست های وهابی صهیونیستی داعش فورا مسئولیت این حمله را که مرگبارترین حمله در تاریخ آمریکا بود به عهده گرفتند. اما به گفته پلیس تاکنون هیچ نشانه ای از وجود ارتباط بین پداک - که خودکشی کرد- و داعش یافت نشده است.
- باشگاه همجنس گرایان در اورلاندو : 49 کشته -
12 ژوئن 2016، « عمر متین » یک آمریکایی اصالتا افغان نزدیک به 49 نفر را در یک باشگاه همجنس گرایان در اورلاندو ( در ایالت فلوریدا در جنوب شرقی آمریکا ) کشت و نزدیک به 50 نفر را زخمی کرد. این حمله از زمان حملات 11 سپتامبر 2001، وخیم ترین حمله به شمار می آید. پس از سه ساعت مذاکره، نیروهای امنیتی حمله کردند و فرد مهاجم را کشتند. داعش - که این تروریست با آن بیعت کرده بود- مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.
- ویرجینیا تک : 32 کشته -
16 آوریل 2007 یک دانشجوی (‌پسر ) 23 ساله اهل کره، 32 نفر را در محوطه دانشگاه ویرجینیا تک در بلکسبرگ Blacksburg ( در ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا ) کشت. وی سپس خود را نیز کشت.
- مدرسه ابتدایی در سندی هوک، 26 کشته -
14 دسامبر 2012، یک مرد جوان 26 نفر از جمله 20 کودک دوره ابتدایی را در مدرسه سندی هوک در نیوتاون ( در ایالت کنتیکت در شمال شرقی آمریکا کشت و سپس خودکشی کرد.
- کلیسای ساترلند، تگزاس « 26 کشته -
یکشنبه پنجم نوامبر 2017، یک مرد، 26 نفر را هنگام مراسم دعا در کلیسایی در شهر ساترلند اسپرینگز تگزاس کشت. وی همچنین نزدیک به 20 نفر از اعضای کلیسا را زخمی کرد. پلیس جسد فرد مهاجم را در خودروی وی پیدا کرد.
- کایلین، تگزاس : 22 کشته -
16 اکتبر 1991، یک مرد 22 نفر را در رستورانی در کایلین در ایالت تگزاس کشت و نزدیک به 20 نفر دیگر را زخمی کرد. وی سپس خودکشی کرد.
- پارکلند، فلوریدا : 17 کشته -
14 فوریه 2018- در روز عشاق (‌ولنتاین )، یک مرد جوان 19 ساله به نام نیکلاس کروز در دبیرستان پارکلند در جنوب شرقی فلوریدا تیراندازی کرد و 17 نفر را کشت. وی سپس دستگیر شد.
- سن برناردینو : 14 کشته-
دوم دسامبر 2015،‌ یک زوج پاکستانی وابسته به گروه های تندرو هنگام ناهار در روز کریسمس در سن برناردینو (‌در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا ) 14 نفر را با شلیک گلوله کشتند و 22 نفر را زخمی کردند.
- فورت هود : 13 کشته -
پنجم نوامبر 2009، یک نظامی روانپزشک فلسطینی شدید ترین تیراندازی را در یک پایگاه نظامی آمریکایی انجام داد. براثر این تیراندازی، 13 نفر در فورت هود (‌تگزاس ) کشته و 32 نفر زخمی شدند. خود تیرانداز نیز زخمی و بازداشت شد.
- مرکز پذیرش مهاجران در بینگهمتون : 13 کشته -
3 آوریل 2009، یک مرد ویتنامی 13 نفر را در یک مرکز پذیرش مهاجران در بینگهمتون ( در ایالت نیویورک در شمال شرقی آمریکا ) کشت.
- کلومباین : 13 کشته-
20 آوریل 1999، در لیتلتون Littleton ( در ایالت کولورادو در غرب آمریکا )‌ دو دانش آموز دبیرستانی در دبیرستانی در کلومباین Columbine تیراندازی کردند و 12 دانش آموز و یک معلم را کشتند و 24 نفر دیگر را زخمی کردند. دو تیرانداز در محل حادثه خود را کشتند.
- ساختمان نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن : 12 کشته -
16 سپتامبر 2013، یک مرد که در یکی از زیر مجموعه های وزارت دفاع کار می کرد در ساختمان نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن دی سی 12 نفر را کشت. وی سپس توسط پلیس کشته شد.
- اورورا : 12 کشته -
20 ژوئیه 2012، یک مرد جوان که به شدت مسلح بود به یک سالن سینما در اورورا Aurora ( در ایالت کولورادو ) حمله کرد و به مردمی که در سانس نیمه شب برای دیدن فیلم « بتمن ( مرد خفاشی )‌ » آمده بودند تیراندازی کرد. در این تیراندازی 12 نفر کشته و 70 نفر زخمی شدند. جیمز هولمز James Holmes عامل این تیراندازی اوت 2015 به حبس ابد بدون امکان آزادی محکوم شد.
- دبیرستان سانتافه: 10 نفر-
18 مه 2018 یک دانش آموز با یک تفنگ ساچمه ای و یک هفت تیر در دبیرستان خود در سانتافه در ایالت تگزاس، 10 نفر را کشت و 10 نفر را زخمی کرد. براساس اخبار پلیس محلی، اکثر قربانیان از دانش آموزان هستند.

۲۳ کشته و زخمی در تیراندازی در مدارس آمریکا ۲۳ کشته و زخمی در تیراندازی در مدارس آمریکا ۲۳ کشته و زخمی در تیراندازی در مدارس آمریکا ۲۳ کشته و زخمی در تیراندازی در مدارس آمریکا ۲۳ کشته و زخمی در تیراندازی در مدارس آمریکا

نظر شما