شناسهٔ خبر: 25614159 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رهبر انقلاب در محفل نورانی انس با قرآن کریم:

آزادی فلسطین، سنت الهی است

در اولین روز از بهار قرآن ماه مبارک رمضان، حسینیه امام خمینی(ره) یکپارچه منور به نور کلام خدا بود و قاریان، مناجات‌خوانان و مدیحه‌سرایان قرآنی به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم برپا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار یکی از نیازهای ضروری امروز امت اسلامی را لزوم نزدیکی به قرآن و عمل به دستورات آن دانستند و با تأکید بر این که مشکلات کنونی دنیای اسلام از جمله شرایط تأسفبار فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی بویژه در روزهای اخیر، نتیجه دوری امت اسلامی از قرآن است، گفتند: بیتالمقدس پایتخت فلسطین است و به توفیق الهی، فلسطین از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا و اذناب آن در قبال حقیقت و سنت الهی هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

حضرت آیتالله خامنهای لزوم توجه بیشتر به قرآن در همه ابعاد زندگی را خاطر نشان کردند و با اشاره به مصائب و بلایای دنیای اسلام بویژه شرایط مردم فلسطین گفتند: در این چند روز جنایات رژیم خبیث و جعلی صهیونیستی در به شهادت رساندن دهها نفر و زخمی کردن هزاران فلسطینی را دیدید. در چنین شرایطی برخی گله میکنند چرا آمریکا موضع نمیگیرد، در حالیکه آمریکا و بسیاری از دولتهای غربی، شریک جرم این جنایات هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که باید امت اسلامی، دولتهای اسلامی و حکومتهای اسلامی در قبال این جنایات موضع بگیرند، خاطرنشان کردند: قرآن به ما میگوید باید در مقابل دشمنان دین و کفار سرسخت باشید و در میان خودتان با مهربانی رفتار کنید، اما اکنون بهدلیل دوری از قرآن، در دنیای اسلام شاهد جنگ و اختلاف میان مسلمانان و تسلیم بودن در مقابل کفار هستیم.

حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر این که دشمنی با اسلام تمامی ندارد، افزودند: اگر امت اسلامی به قرآن نزدیک شود، همانگونه که قرآن فرموده، بلاشک بر دشمن غلبه خواهند کرد زیرا این وعده الهی است.

ایشان، تلاوت و جلسات قرآنی را مقدمه تدبر در قرآن و فهم و عمل به آن برشمردند و خطاب به جوانان ایرانی و انقلابی گفتند: انس و آشنایی خود را با قرآن روزبهروز افزایش دهید، زیرا فهم قرآن و عمل به آن، مایه قوت و اقتدار و عزت شما خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان با طلب مغفرت از خداوند متعال برای شهدای روزهای اخیر فلسطین و همچنین با طلب استقامت بیشتر برای مبارزان راه حق تأکید کردند: آمریکا و همدستان او در قبال سنت تخلفناپذیر الهی، مجبور به شکست و تسلیم خواهند بود.

در این محفل نورانی جمعی از استادان و پیشکسوتان، قاریان جوان، گروههای جمعخوانی، تواشیح، مدیحهسرایی و مناجاتخوانان به اجرای برنامه پرداختند.

در پایان این مراسم، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

نظر شما