شناسهٔ خبر: 25613345 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اهدای روزانه هزار واحد خون در تهران برای تامین پلاکت ضروری است

فعالیت 3 مرکز جامع اهدای خون پایتخت پس از افطار

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اعلام زمان فعالیت مراکز اهدای خون در ماه رمضان،گفت: روزانه اهدای حداقل هزار واحد خون در تهران برای تامین پلاکت ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، سید مرتضی طباطبایی گفت: در رمضان امسال 11 مرکز اهدای خون در استان تهران فعال بوده و سه مرکز جامع اهدای خون وصال، تهرانپارس و ستاری پس از افطار نیز داوطلبان اهدای خون را پذیرش می‌کنند.
طباطبایی با بیان اینکه مراکز جامع اهدای خون همه روزه حتی تعطیلات فعال هستند، افزود: ساعت فعالیت مرکز جامع وصال از 8 تا 24، دو مرکز تازه تاسیس تهرانپارس و ستاری از 8 تا 23، پیروزی،‌ افسریه، متروی شهرری، متروی امام خمینی،‌ ورامین و شهریار شنبه تا پنج‌شنبه از 8 تا 15 و همچنین مرکز رباط کریم یکشنبه‌ها و مرکز شهر قدس دوشنبه‌ها از 8 تا 15 می‌باشد.
وی با اشاره به عمر سه روزه پلاکت و عدم امکان ذخیره‌سازی این فرآورده، گفت: با وجود مطلوب بودن ذخایر خونی در آستانه ماه رمضان اما برای تامین پلاکت مورد نیاز بیماران باید روزانه حداقل هزار واحد خون در استان اهدا شود.به گفته طباطبایی، بهترین زمان برای اهدای خون برای افراد روزه‌دار تا 6 ساعت بعد از صرف سحری یا تا 6 ساعت پس از افطار است.

نظر شما