شناسهٔ خبر: 25612483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پوشش بیمه رایگان برای ۴۵هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری

صاحب‌خبر -
شهر کرد – خبرنگار اطلاعات : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مشکلات عمده مردم این استان نبودن پوشش بیمه درمانی بود که با اجرای برنامه تحول نظام سلامت ۴۵ هزار نفر از افراد فاقد بیمه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گفته دکتر محسن درخشان ، راه اندازی مرکز درمان ناباروری در شهرکرد از جمله خدمات درمانی ارائه شده بعد از اجرای برنامه تحول نظام سلامت در این استان بود که از مهرماه سال گذشته انجام برنامه IVF نیز برای زوج های نابارور انجام می شود و نیاز آنها برای مراجعه به مراکز درمانی سایر استان ها برطرف شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به بعد مسافت و تعداد بیماران، بخش دیالیز در چلگرد و مالخلیفه نیز به زودی راه اندازی

می شود. او در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران در باره تعداد پرستاران زن در بخش اورژانس در یکی از بیمارستان های مرکز استان گفت: متاسفانه برغم اتخاذ سیاست های مختلف، ۸۰ درصد نیروی انسانی شاغل در این بخش زنان هستند و تمایل پرستاران مرد برای خدمت در مراکز خصوصی استان های همجوار بیشتر است و تعداد دانش آموختگان زن در رشته پرستاری بیشتر است و حل این مشکل نیازمند تصمیم گیری در سطح کلان و صرف زمان طولانی است. دکتر درخشان همچنین از راه اندازی مرکز طب ایرانی در مرکز استان در آینده نزدیک با حضور یک متخصص طب ایرانی خبر داد.

وی در باره وقوع حادثه مرگ یک مادر باردار، گفت: تعداد مرگ مادران باردار در استان کمتر از میانگین کشوری است و استان در وضع مطلوبی قرار دارد اما با توجه به نقش محوری مادران در خانواده این امر با حساسیت زیاد از سوی مسئولین پیگیری می شود.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: مرگ اخیر مادر باردار در شهرستان لردگان برغم انجام تمامی تمهیدات و حضور پزشکان متخصص زنان و زایمان، بیهوشی و فراهم بودن تجهیزات لازم رخ داد.

به گفته وی، در استان چهارمحال و بختیاری در سال های ۹۴ و ۹۵ آمار مرگ مادر باردار صفر و در سال ۹۶ یک مورد و در سال ۹۷ نیز یک مورد بوده است. وی در پاسخ سوالی دیگر، تعداد تخت فعال بیمارستانی را ۱۴۴۲ و ضریب اشغال تخت در مراکز درمانی را ۸۰ درصد اعلام کرد.به گفته وی، با بهره برداری از پروژه توسعه بیمارستان فارسان ۱۰۰ تخت بیمارستانی و با احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی مرکز استان و بیمارستان جدید بروجن تعداد تخت های فعال بیمارستان افزایش پیدا خواهد کرد.دکتر درخشان با اشاره به آمار ۴۸۶ هزار نفری مراجعات به اورژانس های بیمارست انی اظهار داشت: ۴۸ درصد مردم به اورژانس بیمارستان ها مراجعه داشته اند.

نظر شما