شناسهٔ خبر: 25611594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وزیر نیرو: از حضور زیمنس در ایران مطمئن شدیم

در خلال این سفر اطمینان از پایبندی شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله زیمنس به ایفای تعهدات قراردادی موجود خود با کشورمان حاصل گردید.

صاحب‌خبر -

وزیر نیرو گفت: اطمینان از پایبندی شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله زیمنس به ایفای تعهدات قراردادی موجود خود با کشورمان حاصل گردید.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت وزیر محیط زیست و وزیر اقتصاد و انرژی جمهوری فدرال آلمان به این کشور سفر کرده است دیشب با پیتر اولتمایر، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان دیدار و در خصوص راه‌های ارتقای روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد.

اولتمایر در این نشست ضمن اشاره به تحولات بین‌المللی اخیر اظهار امیدواری کرد که با توجه به همکاری 120 شرکت آلمانی با ایران، در مذاکرات آتی دو کشور راه‌کارهای تداوم همکاری‌های دو جانبه تدوین شود.

رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه این نشست، گفت: در خلال این سفر اطمینان از پایبندی شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله زیمنس به ایفای تعهدات قراردادی موجود خود با کشورمان حاصل گردید.

در این نشست دو طرف نسبت به برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان در سال جاری توافق کردند که تاریخ دقیق برگزاری کمیسیون مشترک با هماهنگی دو طرف هفته آینده تعیین خواهد شد.

در این کمیسیون کمیته‌های مشترک انرژی و آب ایران و آلمان که پیش از این مذاکرات آن با مشارکت وزارت نیروی ایران و وزارتخانه‌های اقتصاد و انرژی و همچنین محیط زیست آلمان صورت گرفته است برنامه کاری خود نیز را نهایی خواهند کرد.

نظر شما