شناسهٔ خبر: 25608540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| گروه‌های مقاومت افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اشغالگر صهیونیست را به باد دادند

R7840/P1357/S6,60/CT11

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به مجاهد و شهادت‌طلبی جوانان مقاومت در کشورهای مختلف بر موهوم بودن افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اشغالگر صهیونیست تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بزرگ بیت‌المقدس در سال 1361 است که پس از 578 روز اشغال خونین شهر آزاد شد.

وی تصریح کرد:‌ از همان زمان که جریان ارتجاع وابسته به نظام سلطه به دنبال آشتی با غده سرطانی صهیونیسم در منطقه بود، گروه‌های کوچک مقاومت اسلامی از گفتمان انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته و از مقاومت و ایستادگی ما در خرمشهر درس گرفتند و مسیر پایداری و مبارزه اسلامی را برگزیدند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه گروه‌های مقاومت افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اشغالگر را بر باد دادند افزود: امروز محور مقاومت، بازی استکبارگران را بر هم زده است و جوانان مجاهد و شهادت‌طلب در سوریه، عراق، لبنان، یمن، افغانستان، پاکستان و غیره با کمترین امکانات و بیشترین ایمان ابتکار عمل را در دست گرفته و خواب را از چشمان دشمن ربوده‌اند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه گروه‌های مقاومت، بسیج و تفکر جهادی شیعیان ما را الگوی خود قرار داده‌اند تأکید کرد: امسال در آستانه هفتادمین سالگرد تشکیل رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و رئیس‌ جمهور کم خِردش تصمیم گرفتند سفارت آمریکا را به قدس شریف انتقال دهند که این امر با چراغ سبز آل‌سعود و دیگر مزدوران برخی کشورهای عربی شکل گرفت، اما تاریخ اسلام خیانت سران مرتجع این دولت‌های عربی را فراموش نمی‌کند.

وی ادامه داد: تردید نداریم بذل و بخشش‌های ذلیلانه آل‌سعود به آمریکا، رژیم صهیونیستی و دوشیده شدن شیر سرمایه‌های مسلمانان از سینه ناپاک آل‌سعود و هم‌پیمانانش در آینده نزدیک همچون سیلی خروشان تاج و تخت سست و قبیله‌ای آنان را به زباله‌دان تاریخ می‌فرستد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه اگر سران کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل سکوت نمی‌کردند امروز خون زنان و کودکان زمین ریخته نمی‌شد گفت: اقدام ناشیانه ترامپ در انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس شریف بار دیگر مسئله فلسطین را که در سایه تروریسم و گروه‌های تکفیری به حاشیه برده بود، دوباره به صدر مسائل جهان اسلام بازگرداند.

وی خطاب به کسانی که پنهانی خیال خام رابطه با آمریکا را در سر می‌پراکنند خاطرنشان کرد: احمق‌تر از ترامپ کسانی هستند که در داخل کشور به ترامپ دل بسته و خواب آشتی گرگ و میش را می‌بینند، اما منافقین داخلی بدانند تا زمانی که غربی‌ها دست از سیاست استکباری و استعماری خود در قبال کشورهای مسلمان برندارند ما نیز به مبارزه علیه آن‌ها ادامه داده و آرزوی تسلط آمریکا بر این کشور را نقش بر آب خواهیم کرد.

دشمنان از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌ترسند

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی این هفته شهریار ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان همگی به میهمانی خداوند دعوت شده‌ایم که باید به خوبی از آن بهره ببریم.

وی بیان کرد: تزکیه واقعی سبب عزت مسلمانان می‌شود، دشمن می‌خواهد این منبرها، سخنان و خطابه‌ها تعطیل شود، امروز مسئولان مساجد مراقبت کنند که در مسیر درست حرکت کنند و سبب اعتلای جوانان شوند.

امام جمعه شهریار با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو تصریح کرد: نخستین مناسبت روز اهدای عضو است که در حال فرهنگ‌سازی برای آن هستیم ضمن اینکه از نظر فقهی نیز مشکلی وجود ندارد، مناسبت دیگر در هفته جاری فتح خرمشهر است که سند آزادگی، مقاومت و افتخار ملت ما است، در آن زمان با مقاومت در مقابل دشمنان پیروز شدیم و امروز نیز باید مسیر مقاومت حرکت کنیم تا نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.

سالمی در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد حواشی است تا مظلومیت فلسطین از یادها برود، اگر از ابتدا دول عربی و اسلامی در کنار هم بودند این اتفاقات برای فلسطین نمی‌افتاد.

وی عنوان کرد: دشمنان از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌ترسند، بعد از خروج آمریکا از برجام باید دید اروپایی‌ها چطور خود را نشان می‌دهند، همانطور که رهبری بیان کردند امیدواریم مسئولان در این زمینه نگاه دقیق و صحیح داشته باشند، ما نیز وظیفه داریم در مسیر وحدت قدم برداریم.

سیاست دفاع از کشورهای محور مقاومت سرلوحه نظام جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه اعتراف به مالک بودن خداوند، مقتدر بودن خداوند، اعلی بودن و عظیم بودن خداوند است.

وی سپس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنده شرط گذاشته بودم که از رئیس‌جمهور وقت آمریکا تضمین بگیرید بعد امضا کنید افزود: امروز هم می‌گوییم این سه کشور اروپایی قابل اعتماد نیستند، اینها هم مثل آمریکا رفتار خواهند کرد و بسیار بعید می‌دانم بتوانید از اروپایی‌ها تضمین بگیرید.

امام جمعه قرچک خطاب به مسئولان مذاکره‌کننده با کشورهای اروپایی تصریح کرد: نگذارید اروپایی‌ها وقت‌کشی کنند، وقت‌کشی طرف مقابل برای منت‌کشی و التماس است، پس زودتر صداقت و درایت‌تان را به ملت نشان دهید، قدرت نفوذ نظام جمهوری اسلامی پشتیبان شماست که اگر سیاست مقاومت و دفاع از کشورهای سوریه و عراق را پیشه نمی‌کردیم امروز باید در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم.

اسماعیلی افزود: اگر امروز در صنعت موشکی پیشرفته نداشتیم، خلع سلاح بودیم و دشمن همه را می‌بلعید، در عرصه‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی محکم باشید، شما را به حرمت خون‌ شهدا قسم به اقتصاد مقاومتی ایمان بیاورید، به ارزش‌های اسلامی ایمان بیاورید، از بیگانگان دل بکنید و مطیع محض و تسلیم اوامر و رهنمودهای ولی امر باشید که پیروزی با شماست.

وی خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تاکنون بارها تجربه شده است که اگر با ولی‌فقیه باشیم قطعاً پیروزیم، پس قدر‌ ولایت را بدانید تا بمانید و به تعبیر امام راحل پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

مسئولان تضمین از اروپا را به آینده موکول نکنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن در خطبه نماز عبادی- سیاسی جمعه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در افطاری دادن‌ها سخت‌گیری نکنید تا افطاری‌ها ساده و مهمانی‌ها زیاد برگزار شود.

وی سپس با اشاره به موضع کشورهای اروپایی در برجام تصریح کرد: اروپایی‌ها به گونه‌ای طلبکارانه اعلام می‌کنند که از یک‌سو ایران باید در برجام بماند و از سوی دیگر همواره از نگرانی‌های آمریکا صحبت می‌کنند، آن‌ها که پس از توافق هسته‌ای سرمایه‌گذاری مؤثری در ایران انجام نداده‌اند و بعد از خروج آمریکا این کار را خواهند کرد.

امام جمعه کن خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: چرا مسئولی را که به امید رأی آوردن، وعده برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای را داد برای توضیح احضار نمی‌کنید؟ چرا امضای یک آمریکایی را تضمین تلقی کردید؟

یحیی‌نیا بیان کرد: اکنون که در مرحله تضمین از اروپایی‌ها هستید حداقل این موارد را مشخص کنید که شرکت‌ها، بانک‌ها و دولت‌های اروپایی عملاً تحریم‌ها را کنار گذاشته و تضمین به آینده موکول نشود، اروپا نه تنها باید بانک‌ها و شرکت‌ها را به تجارت با ایران تشویق کند بلکه باید جریمه‌ شرکت‌ها را نیز متقبل شده و هیچ پیش شرطی را مطرح نکند.

وی سپس ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در قرارگاه فرهنگی عمّار خاطرنشان کرد:‌ در زمینه تحکیم بنیان خانواده، اشتغال‌زایی و حمایت از کالای ایرانی و حجاب و عفاف اقدامات خوبی صورت گرفته و امید است خیّرین نیز با این مجموعه فعّال ارتباط‌گیری و حمایت کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما