شناسهٔ خبر: 25607479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

65 درصد از اهداکنندگان به صورت مستمر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: 65درصد از اهداکنندگان به صورت مستمر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند که از این میان بیش از 97 درصد آن‌ها را مردان و کمتر از سه درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

مجید زینلی در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص شرایط مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در ماه رمضان اظهار داشت: مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو در اصفهان آماده پذیرش مراجعه‌کنندگان اهدای خون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و علاوه بر آن در یک نوبت اضافه بعد از افطار از ساعت 21 تا پاسی از شب خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت ذخیره خون استان در شرایط خوبی به سر می‌برد، اما از مردم درخواست می‌شود در ماه رمضان هم مانند ماه‌های دیگر به صورت مستمر برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان کرد: پایگاه‌های خون کاشان، شهرضا، خوانسار، نجف‌آباد، نائین، خمینی‌شهر و عاشق اصفهانی همانند دیگر اوقات به صورت روزانه در ماه مبارک رمضان به فعالیت خود در نوبت اداری صبح ادامه می‌دهند و تغییری در نوبت اداری به وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به فراوانی گروه خونی مثبت اهداکنندگان ابراز کرد: بیشتر اهداکنندگان از گروه‌های خونی مثبت O ،A ،AB ،B هستند، به همین دلیل ذخیره خونی استان نیز بیشتر از گروه خونی مثبت است، همچنین در حال حاضر ذخیره خون در استان اصفهان بیش از 6 روز است اما نیازمند مراجعه مستمر مردم حتی در ماه رمضان خواهیم بود.

زینلی درباره مراجعه‌کنندگان اهدای خون گفت: 65 درصد از اهداکنندگان به صورت مستمر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند که از این میان بیش از 97 درصد آن‌ها را مردان و کمتر از سه درصد را زنان تشکیل می‌دهند، با توجه به فعالیت چشمگیر بانوان در همه عرصه‌های اجتماعی انتظار مشارکت بیشتری در این زمینه از آن‌ها می‌رود.

وی در مورد نحوه نوبت‌گیری اینترنتی برای خون‌دهی توضیح داد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت سازمان انتقال خون استان به نشانی www.ebto.ir و یا به نشانی وب‌سایت سازمان Esfahan.ibto.ir مراجعه و نوبت اینترنتی بگیرند.

 

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما