شناسهٔ خبر: 25601678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

روسیه: تحریم های آمریکا توان توقف همکاری مسکو با تهران را ندارد

صاحب‌خبر -
خرداد:معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به اینکه کشورش به دنبال یافتن امکان کاهش حداقلی ریسک های فعالیت بخش تجاری در ایران به دلیل تحریم های آمریکا است، اظهار داشت: تحریم های آمریکا برضد ایران نمی تواند فعالیت تهران و مسکو را متوقف کند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، «دیمیتری کوزاک» معاون نخست وزیر روسیه امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری تاس گفت: ما در حال بررسی موضوع هستیم و تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا زیان ها و آسیب های ناشی از این تحریم ها را در روابط با ایران به حداقل برسانیم. 
وی با بیان اینکه دولت روسیه فعالیت بخش تجاری در ایران با توجه به پرداخت های دلاری را توام با ریسک می داند، توضیح داد: بخش تجاری روسیه توانایی مطابقت دادن خود با شرایط جدید و یافتن راه حل مناسب برای ادامه همکاری با ایران را دارد. 
کوزاک تصریح کرد: منافع اقتصادی همواره راه خود را پیدا می کنند، این واقعیت را درباره بسیاری از شرکت های فعال در روسیه می دانیم که در مورد آنها تحریم هایی وضع شده است، این شرکت ها فرصت برای ادامه همکاری را پیدا می کنند. 

** روسیه هم از توافقنامه ایران و اوراسیا سود می برد
معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: بخش تجاری روسیه می تواند 150 میلیون دلار بیشتر از گذشته به دلیل امضا توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری با ایران درآمد کسب کند ضمن اینکه همه طرف های این توافقنامه سود خواهند برد.
ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز موافقتنامه موقت ایجاد محدوده آزاد تجاری امضا کردند.
این توافقنامه در حاشیه همایش اقتصادی آستانه پایتخت قزاقستان امضا شد. 
وی ادامه داد: این توافقنامه تحرک خوبی به مبادلات تجاری و فعالیت های بازرگانی کشورهای عضو می دهد.
این مقام روس تصریح کرد: در شرایط کنونی توافقنامه ای که با ایران امضا شده است به امضای توافقنامه دائمی برای ایجاد محدوده آزاد تجاری با این کشور در سال های آینده کمک می کند ضمن اینکه طرف های امضا کننده توافقنامه برای ایجاد ساز و کار همکاری کارفرمایان غیردولتی در ایران و کشورهای عضو اوراسیا توافق کردند. 

نظر شما