شناسهٔ خبر: 25599329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پاکستان: از برجام حمایت می کنیم

ایرنا : دولت پاکستان با اعلام دوباره حمایت از طرح جامع اقدام مشترک (برجام)، آن را پیروزی دیپلماسی خواند و بر ادامه اجرای آن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی با رسانه ها در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص اقدام ضد ایرانی از سوی آمریکا گفت: پاکستان به عنوان عضوی از جامعه بین الملل از برجام حمایت می کند . 

محمد فیصل پیش از این برجام را معاهده مهم عرصه بین المللی خوانده و گفته بود: توافق نامه مهم برجام به دلیل اهمیت آن از اعتبار خاصی برخوردار است. 

وی همچنین از موضع دیگر قدرت های جهانی بر ادامه اجرای برجام اظهار خرسندی کرد و گفت: هر چند آمریکا از برجام خارج شده است، دیگر کشورها بر تعهد خود بر ادامه برجام تاکید کرده اند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه سخنانش در نشست خبری با رسانه ها، اضافه کرد: زمانی که توافق نامه هسته ای برجام بین جمهوری اسلامی ایران و قدرت های جهانی به امضا رسید، دولت پاکستان حمایت کامل خود را از آن اعلام کرد .

وی گفت : با توجه به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های خود اجرای بدون کم و کاست برجام از سوی ایران را مورد تایید قرار داده است، امیدواریم این توافقنامه بین المللی در مسیر خود ادامه یابد.

* انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نقض قوانین بین المللی است

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس گفت: این اقدام در سایه نگرانی های جامعه بین المللی صورت گرفته و با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تاسیس کشور مستقل فلسطین در سرزمین های فلسطینی مغایرت دارد . 

محمد فیصل تصریح کرد: اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس، نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل است .

وی با بیان اینکه دولت و ملت پاکستان در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده است، اضافه کرد:دولت پاکستان خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

*محکومیت کشتار مردم غزه 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان همچنین با محکوم کردن اقدام ضد انسانی رژیم صهیوینستی در کشتار اخیر مردم غزه گفت:به شدت نگران ادامه کشته و مجروح شدن جمع کثیری از تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزهاز سوی نیروهای اشغال گر هستیم . 

وی گفت : کشتار مردم فلسطین نتیجه نادیده گرفته شدن نگرانی های جامعه بین الملل از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس است.

محمد فیصل در ادامه سخنانش اضافه کرد:پاکستان خواستار آغاز تحقیقات از سوی سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی در قبال این کشتار و پایان استفاده از فشار و تهدید علیه زنان کودکان و مردم بی دفاع فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است.

*خواهان گسترش روابط با افغانستان هستیم 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگر از سخنان خود به رایزنی های مسئولان پاکستانی و افغان در خصوص گسترش روابط فیمابین اشاره کرد و گفت:نشست 'طرح اقدام پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی' در 14 ماه می در اسلام آباد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد:در سفر اخیر شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان به کابل و دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، هفت اصل پیش نویس طرح اقدام پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نشست اخیر در اسلام آباد این طرح به صورت نهایی مورد تبادل نظر مسئولان دو کشور قرار گرفت.

محمد فیصل در پایان سخنانش با تبیین اهمیت این طرح بین کابل -اسلام آباد گفت : طرح اقدام پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی چارچوب موثر تعمیق روابط و حل اختلاف نظرهای دوجانبه است.

به گزارش ایرنا اجلاس موسوم به 'همکاری های چین، پاکستان و افغانستان - تعامل سازنده برای رشد پایدار' روز سه شنبه هفته جاری در اسلام اباد برگزار شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما