شناسهٔ خبر: 25598995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنتیلونی در واکنش به تحریم های آمرکا علیه ایران؛

نهایت تلاش خود را برای حمایت از شرکت های اروپا می کنیم

رم - ایرنا - 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تهدید تحریم های ثانوی علیه شرکت های اروپایی، گفت: خطر تحریم های آمریکایی علیه شرکت هایی که با ایران کار می کنند واقعی است اما اروپا نهایت تلاش خود را برای حمایت آنها خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، جنتیلونی که برای دیدار غیر رسمی سران اتحادیه اروپا در صوفیه بلغارستان بسر می برد، روز پنجشنبه اظهار داشت: اتحادیه اروپا تعهدات خود را با ایران حفظ کرده و سعی خواهد کرد تا ابزارهای حفاظتی برای شرکت هایی که تصمیم به بازگشت به سرمایه گذاری در ایران گرفته اند را نیز ایجاد کند.
وی افزود: ما می دانیم که باید نهایت تلاش خود را برای حمایت از شرکت ها بکنیم اما خطرات مربوط به تحریم های ثانوی آمریکا، واقعی است و بنابراین باید دید چقدر می توان تعهدات را حفظ کرد.
به گزارش ایرنا، نخست وزیر ایتالیا شب گذشته نیز در گفت و گویی کوتاه با شبکه دولتی 'رای یک' افزود: توافق هسته ای با ایران برای جلوگیری از اشاعه (سلاح ) اتمی در منطقه ای که به ما نزدیک است، صورت گرفت و روشن است که به دنبال مصالحه با آمریکا هستیم. البته اتحاد با آمریکا را انکار نمی کنیم ولی نمی خواهیم منافع خود را نیز پایمال کنیم.
جنتیلونی اخیرا نیز در نشستی در مجلس نمایندگان در پی عملیات نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در سوریه، به شرح مواضع ایتالیا پرداخت و گفت: ما تسلیم حذف توافق هسته ای با ایران نمی شویم و عقیده داریم که حفظ برجام درست است زیرا آن را یکی از تصمیمات مهم دپیلماسی بین المللی در سال های اخیر می دانیم.
نخست وزیر ایتالیا همچنین بلافاصله پس از پیام ترامپ در رابطه با خروج آمریکا از برجام ، در یک پیام توئیتری تاکید کرده بود : توافق هسته ای باید حفظ شود. چراکه این توافق با کمک به امنیت در منطقه مانع گسترش سلاح های هسته ای می شود.
اروپام**461**1144

نظر شما