شناسهٔ خبر: 25596554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلاهبردار اینترنتی به دام پلیس فتا مازندران افتاد

کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران کلاهبردار اینترنتی که با استفاده از یک نرم افزار جاسوسی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد را دستگیر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که با استفاده از یک نرم افزار جاسوسی و تبلیغ آن در کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد خبر داد.

وی گفت: درپی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا مازندران، افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده ماموران متوجه چندین فقره کلاهبرداری با برداشت غیر مجاز وجه از حساب کاربران فضای مجازی توسط متهم یا متهمان شدند و اقدامات پلیسی را برای شناسایی آنان آغاز کردند.

سرهنگ محمدنژاد گفت: ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهم را که اهل یکی از استان‌های شمال غربی کشور بوده است شناسایی کنند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از منزل وی ۱۰ عدد سیمکارت، تعدادی گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و سیستم رایانه‌ای حاوی اطلاعات شخصی مالباختگان کشف کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران گفت: متهم با طراحی نرم افزاری با عنوان آموزش ساخت ربات و نصب ویندوز یک برنامه جاسوسی با عنوان Setting را برای مخاطبان و کاربران کانال‌های تلگرامی ارسال می‌کرد که با نصب این نرم افزار توسط کاربر متهم به همه اطلاعات گوشی، پیامک‌ها و ارتباط مبادله شده با سامانه‌های ussd اعم از شماره کارت، رمز دوم بانکی آنان دسترسی پیدا می‌کرد.

سرهنگ محمد نژاد افزود:متهم که با بررسی‌های انجام شده در سیستم‌های رایانه‌ای و ایمیل‌های شخصی وی ۹۰ فقره اطلاعات حساب‌های بانکی اشخاص مختلف شناسائی و کشف شد که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی گشت.

محمدنژاد از مالباختگان و کسانی که با استفاده از این نرم افزار مورد سرقت واقع شده‌اند ، خواست برای رسیدگی به شکایت و یا تنظیم دادخواست به پلیس فتای استان مازندران و یا دادسرای محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در مازندران

نظر شما