شناسهٔ خبر: 25595588 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

تامین خرمای ماه رمضان زیر قیمت بازار

مدیرکل دفتر تنظیم بازار وزارت کشاورزی از تامین و توزیع خرما در بازار ماه رمضان پنج تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین این محصول وجود ندارد و با همه استان‌های تولیدکننده، مصرف‌کننده و مباشرین آن‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز، خرما یکی از محصولات پر مصرف در ماه رمضان به شمار می‌رود که با توجه به تفاوت و فاصله بین سال هجری شمسی و هجری قمری و انتقال ماه رمضان به پیش از فصل برداشت خرما، بازار این محصول در ماه رمضان طی سال‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده بود و بار‌ها تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی اعلام کرده بودند که دولت برای تنظیم بازار خرما به ویژه در ماه رمضان تدبیری بیاندیشد.

البته در این راستا به نظر می‌رسد که وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه متولیان تنظیم بازار برای امسال برنامه‌ای دارند؛ چراکه مسعود بصیری - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت: در زمینه خرما و تظیم بازار ماه رمضان نیز برنامه‌ریزی در دستور کار قرار گرفته، چرا که استان‌های تولید کننده خرما، قیمت این محصول و مباشرین آن مشخص شده‌اند. از سوی دیگر نیز مباشرین دیگر استان‌ها به عنوان مصرف کننده نیز مشخص شده و به یکدیگر معرفی شده‌اند تا در صورت نیاز بتوانیم نسبت به توزیع خرما با قیمت مناسب اقدام کنیم.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه هشتم اردیبهشت مقرر شده خرما از هفت منطقه فارس، هرمزگان، کرمان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و جیرفت، تامین شود و سازمان تعاون روستایی نیز اقدام به خریداری این محصول کرده و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن را در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف توزیع و عرضه می‌کند.

بصیری اعلام کرد که برای تنظیم بازار ماه رمضان مقرر شده در تهران و شهرستان‌های مختلف به گونه‌ای برنامه ریزی شود که عرضه این محصول بسته به نوع و قیمت استانی و منطقه‌ای پنج تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.

نظر شما