شناسهٔ خبر: 25594215 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

جدایی قلعه‌نویی از ذوب‌آهن

صاحب‌خبر -

آرمان- امیر قلعه‌نویی سرمربی فصل گذشته ذوب‌آهن قصد دارد از این تیم جدا شود و به تیم رقیب بپیوندد. این مساله بازتاب‌های مختلفی داشته است.

نظر قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن پس از شکست تیمش مقابل استقلال تهران در رادیو ورزش گفت: به‌نظرم دو بازیکن استقلال باید اخراج می‌شدند و همچنین داور یک پنالتی برای ما نگرفت. به‌نظرم داور آن دیدار داور فدراسیون است. قبلا هم نسبت به فدراسیون خوش‌خدمتی‌هایش را کرده است.کارشناس داوری به من زنگ زده است و می‌گوید که ما می‌ترسیم که حقیقت را بگوییم چرا که در فضای مجازی به پدر ناموس ما فحش می‌دهند. او در ادامه گفت: من از باختن ناراحت نیستم. من در مالزی بدتر از اینها را دیده‌ام. به استقلال و «تیام» تبریک می‌گویم اما به هیات‌مدیره استقلال اصلا تبریک نمی‌گویم. او درباره جو استادیوم آزادی در بازی ذوب‌آهن و استقلال اظهارکرد: وقتی که بازیکن استقلال روی میلاد فخرالدینی خطا می‌کند، استادیوم به من فحش ناموسی می‌دهد. به‌نظرم مسئولان باشگاه استقلال باید این جو را مدیریت کنند. امیر قلعه‌نویی درباره رفتنش از تیم ذوب‌آهن و آمدن به سپاهان گفت: من دیگر سرمربی ذوب‌آهن نیستم. من کارم در این تیم تمام شده است. البته از همه هیات‌مدیره این تیم بسیار تشکر می‌کنم. من از تیم ذوب‌آهن درس‌های بزرگی یاد گرفتم. امیدوارم هرچه خیر است اتفاق بیفتد. احتمالا یک نشستی با مسئولان سپاهان درباره سرمربیگری این تیم خواهم داشت. او ادامه داد: من در کنفرانس مطبوعاتی گفتم،مشکلی نیست. کادر فنی تیم‌ملی می‌توانست لیست 35 نفره را به فیفا ارسال کند اما 24 ساعت بعد آن را منتشر کند. بعد از آن آقایان بیانیه‌ای دادند که بخشی از آن بیانیه برمی‌گشت به سعید آذری. به‌خاطر همین آقای آذری مصاحبه‌ای کرد که در آن صحبت‌های منتشر شده در آن بیانیه را تکذیب کرد. نکته جالب اینجاست که آقای ساکت بعد از مصاحبه آذری به او زنگ می‌زند و به او می‌گوید که شما چرا وسط آمده‌اید. اجازه بده ما قلعه‌نویی را قلع‌وقمع کنیم. البته او از این کلمه استفاده نکرده اما نگاهش این بوده است. چرا؟ چون وقتی ساکت به آذری که در بیانیه راجع به او صحبت شده است می‌گوید شما چرا آمدی وسط، یعنی به‌نوعی می‌گوید اجازه بده قلعه‌نویی تنها بماند. قلعه‌نوعی تاکید کرد: از آذری تشکر می‌کنم که پای حق و حقیقت ایستاد، کاری که خیلی مدیران از جمله ساکت انجام نمی‌دهند. آقای ساکت شما خودت می‌دانی من برای شما چه کاری کردم. من به‌خاطر شما از سپاهانی بیرون آمدم که می‌توانستم با آن قهرمان آسیا شوم. خودت می‌دانی و خدای خودت. من به‌خاطر شما از اصفهان بیرون آمدم حالا به آذری زنگ می‌زنی که چرا آمدی وسط؟

مذاکره با سپاهان حق قلعه‌نویی است

احمد فقیهی معاون فنی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در واکنش به خبر پایان حضور قلعه‌نویی در ذوب‌آهن و مذاکره او با باشگاه سپاهان گفت: امیر قلعه‌نویی قراردادش با باشگاه ذوب‌آهن به پایان رسیده است و طبیعی است که بگوید کارم در این باشگاه تمام شده وهمچنین مذاکره با باشگاه سپاهان هم حق سرمربی است که قراردادش به اتمام رسیده است.وی افزود: جلسه هیات‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در تهران و با حضور نماینده قلعه‌نویی برگزار شد و نماینده سرمربی خواسته و شرایطش را با جزئیات بیشتر با هیات‌مدیره باشگاه در میان گذاشت. اکنون رئیس و اعضای هیات‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن باید با رایزنی و مذاکره با مدیران کارخانه ذوب‌آهن در مورد وضعیت حضور قلعه‌نویی در باشگاه تصمیم‌گیری کنند. معاون فنی باشگاه ذوب‌آهن تصریح کرد: تصور می‌کنم اوایل هفته آینده تکلیف سرمربی تیم ذوب‌آهن مشخص شود و هیات‌مدیره باشگاه در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

نظر مدیرعامل ذوب‌آهن

سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن در خصوص اینکه آینده این باشگاه با ادامه حضور قلعه‌نویی رقم می‌خورد یا جواد نکونام تصریح کرد: شما سوال حاشیه‌ای می‌پرسید نکونام را از کجا آوردید من 20 سال است که با جواد دوست هستم و سال گذشته از او برنامه گرفتم اما در نهایت قلعه‌نویی سرمربی شد. من فکر می‌کنم شما از آن شاگرد تنبل‌هایی هستید که باید یک مساله را چند بار برای شما بگویند. گزینه اول و آخر ما قلعه‌نویی است مگر اینکه شرایط به‌گونه‌ای باشد که او بخواهد از ذوب‌آهن جدا شود. یکبار این مساله را پرسیدید و من پاسخ دادم و وقت همدیگر را بیشتر از این تلف نکنیم. مطرح کردن این مسائل خوب نیست. آذری در پاسخ به اینکه اگر قلعه‌نویی نماند،تکلیف چیست؟ گفت: یاد یک جمله از سام درخشانی در فیلم «خوب، بد،زشت» افتادم که می‌گفت همه می‌دانند، همه! فکر کنم همه می‌دانند و من جزو آنها نیستم! من باید در ابتدا با قلعه‌نویی صحبت کنم چرا که از او برنامه گرفته‌ام و برنامه او عملیاتی و شدنی است که البته مبنای اقتصادی دارد و باید هیات‌مدیره و مدیریت عالی کارخانه ذوب‌آهن درباره آن تصمیم بگیرند اما فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. اما اگر نخواست بماند آن زمان تصمیم دیگری می‌گیریم. وی ادامه داد: ابتدا اجازه دهید که تصمیم قلعه‌نویی مشخص شود اگر او برنامه داد و مورد قبول نبود تصمیمی‌که بگیریم بر روی سایت باشگاه قرار می‌دهیم و شما عجله نکنید.مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص اینکه قلعه‌نویی در نشست خبری از وزیر ورزش و تاج انتقاد کرده،افزود: اینکه او چه گفته و از او چه پرسیدند را من نمی‌دانم و چون آنجا نبودم پاسخی هم نمی‌دهم اما قلعه‌نویی برای حرف‌هایش ادله دارد. معتقدم داوری مقداری به سمت استقلال سوت زد و در خیلی از صحنه‌ها عقب بود. او آمادگی جسمانی برای این بازی نداشت و در حد این بازی نبود اما استقلال مردانه بازی کرد و من پاسخی به سوالات حاشیه‌ای نمی‌دهم.وی درباره اینکه مرتضی تبریزی اعلام کرده با ذوب‌آهن قرارداد دارد، ادامه داد: بازیکنان اصلی ما همگی قرارداد دارند و هیچ‌جا نمی‌روند ما آنها را به تیم‌های ایرانی نمی‌دهیم. البته تبریزی و یکی دو بازیکن دیگر پیشنهادهای خارجی دارند اما همه‌چیز به تصمیمات سرمربی تیم بستگی دارد.

نظر شما