شناسهٔ خبر: 25592246 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

۸ نکته ضروری برای حفظ طراوت پوست در ماه رمضان

گرمای تابستان و روزه داری باعث می‌شود بیشتر افراد فکر کنند پوستشان به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی مهم، تیره به نظر می‌رسد. اما جای نگرانی نیست، زیرا با مصرف مواد مغذی ضروری در وعده افطار و سحری، می‌توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت ببرید

صاحب‌خبر -

سرویس سبک زندگی فردا:  در ماه مبارک رمضان، تغییرات زیادی در روال زندگی ما بوجود می‌آید. مانند زمان بندی غذا، ساعت اداری و ساعات خواب.به نقل از آرایشیک پس باید مراقب سلامتی خودمان باشیم تا آسیبی به ما وارد نشود. مراقبت از پوست در ماه رمضان بسیار مهم است که روزانه برنامه‌هایی در لیست اولویت‌های شما در ماه رمضان باشد که صدمه‌ای به پوست شما در این ماه وارد نشود.

 

۸ نکته ضروزی برای حفظ طراوت پوست در ماه رمضان

 

تغییر ناگهانی رژیم غذایی ما و مصرف پایین آب در این ماه باعث می‌شود پوست ما رطوبت و کشش خود را از دست بدهد، به همین دلیل ما در این ماه سعی خواهیم کرد که مراقبت‌های خاصی برای شادابی پوستمان داشته باشیم. یک رژیم مناسب برای مراقبت از پوست در ماه رمضان ضروری است. با آرایشیک همراه باشید تا در زیر توصیه‌هایی برای مراقبت از پوست در ماه رمضان برای شما ارائه دهد.

گرمای تابستان و روزه داری باعث می‌شود بیشتر افراد فکر کنند پوستشان به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی مهم، تیره به نظر می‌رسد. اما جای نگرانی نیست، زیرا با مصرف مواد مغذی ضروری در وعده افطار و سحری، می‌توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت ببرید. ترفند ساده این است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما شامل طیف وسیعی از مواد غذایی سالم است.

نکات مهم مراقبت از پوست در ماه مبارک رمضان


۱. هیچ جایگزینی بهتر از غذا‌های حاوی پروتئین و میوه‌های تازه و سبزیجات نمی‌تواند تاثیر زیادی در حفظ سلامتی و شادابی پوست شما در این ماه داشته باشد. پس سعی کنید در ۲ وعده غذایی خود در سحر و افطار این مواد غذایی را در سفره‌های خود داشته باشید.


۲. بین وعده‌ی سحر تا افطار سعی کنید ۸ لیوان آب بنوشید. آب نه تنها سلامتی شما را حفظ می‌کند بلکه پوست شما را مرطوب می‌کند.

۳. از میوه‌های تازه که منبع خوبی از ضد اکسیدان ها، ویتامین A، آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که همه آن‌ها باعث افزایش سلامتی پوست می‌شود استفاده کنید. زردآلو یکی از آنهاست که به فرایند هضم غذا هم کمک زیادی می‌کند.

۴. از خوردن غذا‌های پرچرب و تند تا آنجا که ممکن است اجتناب کنید. زیرا هم شما را تشنه‌تر خواهد کرد و هم در طول روز معده شما آسیب زیادی خواهد دید.

۵. خوب است که پوست صورت خود را با آب معمولی چند بار در روز شستشو دهید تا گرد و غبار اضافی را از پوست خود حذف کنید و از مرطوب کننده صورت هم استفاده کنید به پوست صدمه‌ای وارد نشود.

۶. همانطور که اشاره شد روال زندگی روزانه کمی در این ماه تغییر می‌کند و اکثرا مردم زمان کمتری برای خواب دارند، پس باید سعی کنید ۷- ۸ ساعت خواب مناسب را داشته باشید. اگر خواب کافی در شب نداشتید با خواب عصر گاهی کمبود خوابتان را جبران کنید.

۷. مواد غذایی حاوی فیبر به پوست شما کمک زیادی می‌کند. از میوه‌ها و سبزیجات و آجیل و ماهی، در وعده‌های خود استفاده کنید تا شادابی پوست شما در این ماه حفظ شود.

۸. به علت اینکه نظم و حجم غذای دریافتی‌تان در ماه رمضان تغییر می‌کند، به منظور جلوگیری از کم شدن آهن، روی و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن‌هایتان می‌شود، باید در وعده‌های غذایی سحر و افطار، غذایی کامل که همه گروه‌های غذایی را دارد، مصرف کنید؛ مثلا می‌توانید غذا‌های پُرکالری‌تر و کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها و سبزیجات را در وعده سحری و غذا‌های سبک‌تر مانند لبنیات در کنار سبزیجات و انواع سالاد را در وعده افطارتان بگنجانید. در ضمن جای میوه هم باید در سفره سحری و افطاری همیشه محفوظ بماند.

اگر این مراقبت‌های پوستی فوق العاده را در ماه رمضان دنبال کنید و مطمئن باشید که پوست شما زیبایی خودش را حفظ خواهد کرد و پس از ماه رمضان و حتی پس از آن همچنان پوست شما بی عیب و نقص خواهد ماند.

نظر شما