شناسهٔ خبر: 25588786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهوری ترکیه:

اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها ملت فلسطین را متحدتر می‌کند

صاحب‌خبر -
رئیس جمهوری گفت: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، ملت فلسطین را متحدتر از گذشته کرده و واقعیت نیات آمریکا را برای جهانیان روشن می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصرچهارشنبه در تماس تلفنی « رجب طیب اردوغان » رئیس جمهوری ترکیه افزود: اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود به قدس شریف غیرقانونی و موجب تحریک مردم فلسطین و ناراحتی سایر مسلمانان بود.

و ی با بیان این که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید نسبت به کشتار انسان ها و اقدامات تحریک کننده خود در منطقه پاسخگو باشند، اظهار داشت: متاسفانه رئیس جمهوری آمریکا نسبت به مسائل منطقه دچار اشتباه محاسباتی شده و تصور می‌کند با حمایت از رژیم صهیونیستی می‌تواند نهضت مقاوم مردم فلسطین را خاموش کند.

وی با تاکید بر این که کشورهای اسلامی باید یکپارچه علیه این تحرکات ضد بشری بایستند و آن را تبدیل به فرصتی برای انسجام بیشتر کنند، گفت: این‌گونه اقدامات جنایتکارانه، ملت فلسطین را متحدتر از گذشته و واقعیت نیات آمریکا را برای جهانیان روشن می‌کند.

رئیس جمهوری کشتار مردم مظلوم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی در هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین را فاجعه‌ای بزرگ و متاثر کننده دانست و تاکید کرد: سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی باید در این مقطع حساس به وظیفه خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم صدای واحد و محکم از سوی کشورهای اسلامی علیه اقدامات آمریکا و اسرائیل به گوش جهان برسد. رئییس جمهوری ترکیه هم ، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را تاسف برانگیز دانست و گفت: این کشتار رژیم صهیونیستی در نتیجه اقدامات بدون فکر دولت آمریکا بوده و باعث ترغیب آنان به جنایتگری شده است.

اردوغان با دعوت از روحانی برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، حضور ایران در این اجلاس را تاثیرگذار و حائز اهمیت دانست و گفت: امروز وقت آن است که به وظیفه خود در برابر برادران فلسطینی عمل کنیم

نظر شما