شناسهٔ خبر: 25588133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بروجردي در ديدار با نماينده مجلس سوريه عنوان كرد

آمادگي ايران براي كمك به بازسازي سوريه

صاحب‌خبر -

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس، گفت: اميدواريم با همكاري و مشاركت دوستان سوريه هر چه سریع‌تر روند بازسازي شروع شود و جمهوري اسلامي ايران آمادگي ارائه هر كمكي به بازسازي سوريه را دارد.
به گزارش خانه ملت، علاءالدين بروجردي روز گذشته در ديدار با علي الشيخ نماينده مجلس شعب سوريه گفت: جمهوري اسلامي ايران و جمهوري سوريه از ظرفيت‌هاي بالايي براي گسترش بيش از پيش مناسبات در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، نظامي و بین‌المللی به‌ويژه پس از بحران داعش برخوردار هستند و ما همواره در مجلس شوراي اسلامي از روند توسعه هر چه بيشتر روابط با دولت و ملت سوريه استقبال مي‌كنيم. بروجردي در ادامه با اشاره به حملات اخير امريكا و هم‌پیمانان غربي‌اش به سوريه، آن را اقدامي شكست خورده به‌منظور احياي آبروي از دست رفته و دادن روحيه به تروريست‌هاي تكفيري دانست. وي درخصوص بازسازي سوريه پس از جنگ، اظهار داشت: اميدواريم با همكاري و مشاركت دوستان سوريه هر چه سریع‌‌تر روند بازسازي شروع شود و جمهوري اسلامي ايران آمادگي ارائه هر كمكي به بازسازي سوريه را دارد.
علي الشيخ، نماينده مجلس شعب سوريه در اين ديدار، با ابراز قدرداني از ايستادگي و حمايت دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران در كنار ملت و دولت سوريه، افزود: برداشت ما از انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره)، به عنوان حامي تمام مقدسات و ارزش‌ها به‌ويژه مسئله قدس است و اقدامات جمهوري اسلامي ايران کاملاً در راستاي مصالح كشورهاي اسلامي و عربي است. وي در ادامه با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود بين دو كشور، گفت: ضروری است روابط فی‌مابین در راستاي رسيدن به چشم‌انداز مورد نظر مسئولان دو كشور تقويت و توسعه يابد. نماينده مجلس شعب سوريه با اذعان به پیروزی‌های پيش روي ارتش در مناطق حجرالاسود و شمال حمص، عنوان كرد: مطمئناً نقش هم‌پیمانان ما به‌ويژه ايران در دست يافتن ما به اين پیروزی‌ها غيرقابل انكار است، اميدواريم بتوانيم همچنان در يك فضاي مشترك و دوستي توطئه دشمنان را به شكست بكشانيم.
وي در پايان كشورهايي را سهيم در بازسازي سوريه دانست كه در دوران سختي در كنار دولت و ملت اين كشور بودند و خاطرنشان كرد: اين موضوع تصميمي است كه رئيس جمهور به نيابت از ملت اتخاذ کرده است.

نظر شما