شناسهٔ خبر: 25587400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

استانداردسازی خدمات اقامتگاه‌های بومگردی استان سمنان ضروری است

سمنان - رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: ارتقای کمی تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در استان نکته‌ای مثبت است اما باید به استانداردسازی خدمات آن‌ها نیز به‌مثابه یک ضرورت توجه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر جمعه‌ای عصر چهارشنبه در دیدار با فعالان حوزه گردشگری استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی، ضمن ابراز رضایت از نهادینه شدن فرهنگ بومگردی در سطح استان به‌خصوص روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: اگر رشد کمی این اقامتگاه‌ها تنها هدف ما در جذب گردشگران باشد هرگز موفق نخواهیم بود لذا باید به استانداردسازی کیفیت خدمات آن‌ها نیز عنایت ویژه‌ای شود.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در استان سمنان مهم‌تر از اصل پذیرش گردشگر است که یکی از زیرساخت‌های مهم کیفیت خدمات به گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

رئیس اتاق سمنان گفت: این استان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیاری در حوزه گردشگری است که باید با ایجاد زیرساخت‌ها، بهترین استفاده را از این ظرفیت‌های توسعه محور ببریم که این امر البته در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

جمعه‌ای بیان کرد: اگر می‌خواهیم از طریق بومگردی و یا توسعه گردشگری در استان سمنان به توسعه اقتصادی و اشتغال دست‌یابیم می‌بایست سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارند را به رعایت سطح کیفیت خدمات به گردشگران راغب سازیم چراکه گردشگری برخلاف سایر صنایع، بسیار بر روی خدمات تکیه دارد.

وی بابیان اینکه اگر بهترین خدمات و امکانات را برای گردشگران فراهم کنیم، بهترین تبلیغ را برای جاذبه‌های گردشگری استان سمنان کرده‌ایم، افزود: در حوزه گردشگری می‌بایست بتوانیم از پتانسیل‌های موجود در استان نهایت بهره را ببریم که این امر نیازمند نقشه راهی معین است.

نظر شما