شناسهٔ خبر: 25586848 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جلسه مشترک روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان؛

محمدیان: امیدوارم در بازیهای آسیایی جاکارتا یک بانو پرچمدار ایران باشد

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش وجوانان با تاکید بر اینکه هرکجا به زنان اعتماد کردیم پاسخ خوبی دریافت کردیم اظهارداشت: اکنون بلوغ ورزش بانوان موجب شده تا برای پرچمداری یک بانوی ورزشکار تلاش کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریبا محمدیان در نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تا کنون در 14 دوره ای که در بازی های آسیایی حضور داشته ایم همواره یکی از مردان قهرمانمان پرچم دار کاروان کشورمان بوده است گفت: اکنون بلوغ ورزش بانوان موجب شده تا بر آن شویم تا برای پرچمداری یک بانوی ورزشکار تلاش کنیم.

 
معاون توسعه  ورزش   بانوان  وزارت  ورزش  وجوانان با تاکید بر اینکه هرکجا به زنان اعتماد کردیم پاسخ خوبی دریافت کردیم گفت: در مقایسه تطبیقی میان  بانوان  و آقایان درمی یابیم با ایجادبستری برای افزایش مشارکت زنان می توانیم به مدال های بیشتری دست رسی پیدا کنیم.
 
وی تصریح کرد: با وجود رشد سهم مشارکت  بانوان  در مسابقات جهانی و بازی های المیپک و آسیایی اما با توجه به رشد جهانی  ورزش بانوان  ، مسئولیت ما خطیر تر و سنگین تر شده است و یک بانوی قهرمان ایرانی برای کسب مدال باید بیش تر از پیش حمایت شود.
 
محمدیان با بیان اینکه اعطای مسئولیت با اختیار به نواب رئیس  بانوان  می تواند رهگشای رفع برخی موانع باشد گفت: انتظار می رود روسای فدراسیون ها در انتصاب  بانوان  اعطای اختیار به آن ها را نیز مد نظر قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه در همه امور باید فضایی برای فعالیت  بانوان  در نظر گرفته شود گفت: در مواردی نظیر به کارگیری سرپرستان اردوها، جذب مربیان خارجی، مربی بدنسازی، کادر اجرایی و فنی، انتخاب روانشناس لازم است که برای تیم های  بانوان  فقط که یک بانوی متخصص استمداد گرفته شود.
 
معاون وزیر  ورزش  و جوانان بر لزوم توجه به الزامات قانونی  ورزش   بانوان  برای صیانت از ارزش های اخلاقی ، حجاب و عفاف در میادین بین المللی تکیه کرد و افزود : حمایت از تیم ملی  بانوان  در بحران های مالی باید افزایش یابد.
 
وی با توضیح این نکته که باید شاخص هایی مناسب به منظور انتخاب کادر فنی تیم های ملی تبیین شود افزود: نظارت بر عملکرد کادر فنی باید با رعایت اصل شفافیت صورت پذیرد .
 
فریبا محمدیان به نظارت بر روند اجرای مصوبات کارگروه تشخیص و تعیین لباس مناسب برای  بانوان  ملی پوش تاکید کرد و گفت: باید همه نواب رئیس  بانوان  باید به استفاده از پوشش مناسب و مورد تائید این کارگروه توجه کنند.
 
وی فعالیت  ورزش ی  بانوان  ایرانی برای تیم های ملی را با ارزش قلمدادکرد و افزود: در هر رشته ای بانویی برای اهتزاز پرچم ایران تلاش می کند باید مورد توجه قرار گیرد. از این روی باید روند کمی و کیفی تمرینات  ورزش کارانی که خارج از کشور هستند نیز مورد نظارت و بررسی قرار گیرد.

نظر شما