شناسهٔ خبر: 25586759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نتایج غیررسمی انتخابات عراق: صدر ۵۴، عبادی ۵۲ و عامری ۴۹ کرسی به دست آوردند

جدیدترین نتایج غیر رسمی انتخابات پارلمانی عراق نشان می دهد که ائتلاف وابسته به جریان صدر بیشترین کرسی را کسب کرده و ائتلاف های تحت رهبری نخست وزیر کنونی و دبیرکل سازمان بدر نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جدیدترین نتایج غیر رسمی انتخابات پارلمانی عراق نشان می دهد که ائتلاف وابسته به جریان صدر بیشترین کرسی را کسب کرده و ائتلاف های تحت رهبری نخست وزیر کنونی و دبیرکل سازمان بدر نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم»، یک منبع آگاه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) ضمن اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اخیر در عراق، تاکید کرد که ائتلاف «سائرون»، وابسته به جریان صدر به رهبری «مقتدی صدر» با کسب ۵۴ کرسی پارلمان این مشور در جایگاه اول قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور در گفت و گو با بغداد الیوم همچنین اعلام کرد که ائتلاف های «النصر» به رهبری «حیدر العبادی»، نخست وزیر کنونی عراق و «الفتح» به رهبری «هادی العامری»، دبیرکل سازمان بدر نیز به ترتیب با ۵۴ و ۴۹ کرسی پارلمان در ـ رتبه های دوم و سوم قرار دارند در حالی که ائتلاف «دولت قانون»، به رهبری «نوری المالکی»، نخست وزیر پیشین این کشور ۲۵ کرسی و جریان «الحکمه الوطنی» به رهبری «عمار الحکیم» نیز ۲۲ کرسی را به دست آوردند. برخی منالع تعداد آراء الحکمه را ۱۲ عدد دانسته اند.

به گفته این منبع که نام وی فاش نشده، در میان احزاب کُرد نیز حزب دمکرات کردستان با ۲۴ و اتحادیه میهنی کردستان با ۱۵ کرسی پارلمان عراق گوی سبقت را از دیگران ربودند و جنبش تغییر پنج، جنبش نسل نو چهار، اتحاد اسلامی کردستان سه، جماعت اسلامی کردستان دو و ائتلاف برای دمکراسی و عدالت نیز دو کرسی کسب کردند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد که ائتلاف های «الوطنیه» و «القرار» به رهبری «ایاد علاوی» و «اسامه النجیفی»، معاونان رئیس جمهوری عراق نیز به ترتیب ۲۱ و ۱۵ کرسی پارلمان این کشور را از آن خود کردند در حالی که حزب «الجماهیر الوطنیه» هفت، ائتلاف «الانبار هویتنا» پنج، ائتلاف «نینوى هویتنا» سه، حزب «جبهه ترکمانی» سه، ائتلاف «عرب کرکوک» سه و ائتلاف «اراده» نیز دو کرسی را به دست آوردند.

این در حالی است که ائتلاف «عراق الارض»، جمعیت «رجال العراق»، حزب «مدنی»، ائتلاف «مدنی دمکراتیک» و ائتلاف «صلاح الدین هویتنا» نیز هر مدام با یک کرسی در پارلمان آینده عراق حضور خواهند داشت.

نظر شما