شناسهٔ خبر: 25583945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

پوتین خبر داد

آماده‌باش دائمی کشتی‌های جنگی روسیه در مدیترانه

ولادیمیر پوتین روزچهارشنبه از آماده‌باش کشتی‌های جنگی نیروی دریایی روسیه مجهز به موشک‌های کروز «کالیبر» در دریای مدیترانه خبر داد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس:رئیس جمهور روسیه از آماده باش دائمی کشتی‌های جنگی این کشور مجهز به موشک‌های «کالیبر» در مدیترانه به دلیل تهدید علیه سوریه و ساخت انبوه سامانه دفاع موشکی «اس-۵۰۰» خبر داد.

ولادیمیر پوتین روزچهارشنبه از آماده‌باش کشتی‌های جنگی نیروی دریایی روسیه مجهز به موشک‌های کروز «کالیبر» در دریای مدیترانه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز» پوتین در جریان نشست با فرمانده‌هان ارشد این کشور در مقر فرماندهی روسیه واقع در شهر سوچی، گفت که استقرار این کشور در منطقه به خاطر تداوم حضور تروریست‌ها در سوریه است.

پوتین روز سه شنبه نیز با تاکید بر تقویت پدافند هوایی این کشور، خواهان تولید انبوه سامانه قدرتمند «اس-۵۰۰» شد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» پوتین در جریان نشست با مدیران شرکت‌های صنایع دفاعی روسیه گفت: «یکی از وظایف مهم توسعه ابزار‌های دفاعی است. توسعه و تقویت فناوری لازم در زمینه دفاع هوایی، ادامه نوین سازی سامانه‌های "پنتسر" و آماده شدن برای تولید انبوه جدیدترین سامانه اس -۵۰۰ که قادر به حمله به اهداف بسیار دور باشند، ضروری است.»

بر این اساس، در این دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح و مدیران صنایع دفاعی همچون «سرگئی شویگو» وزیر دفاع، «والری گریسیموف» رئیس کل نیرو‌های مسلح، «یوری بوریسوف» معاون وزیر دفاع و دیگر مقام‌ها حضور داشتند.

پوتین همچنین خواستار ادامه نوین سازی نیرو‌های اتمی راهبردی و بازسازی چهارده هنگ مجهز به سامانه‌های موشک بالستیک بین قاره‌ای «یارس» قبل از پایان دسامبر سال جاری شد.

نظر شما