شناسهٔ خبر: 25583380 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار پلیس راهور نسبت به روزه‌خواری در خودروها/ کاهش 11 درصدی تصادفات در رمضان 96

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: میزان تصادفات در ماه رمضان سال گذشته نسبت به ماه قبل آن، 11 درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

هشدار پلیس راهور نسبت به روزه‌خواری در خودروها/ کاهش 11 درصدی تصادفات در رمضان 96به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری پلیس راهور ناجا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: میزان تصادفات در ماه رمضان سال گذشته نسبت به ماه قبل آن، 11 درصد کاهش داشته است و دلیل آن رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بوده است، همچنین 49 درصد از تصادفات در ماه رمضان سال گذشته بین ساعات 4 تا 12 شب اتفاق افتاده که علت عمده این تصادفات عجله و شتاب در ساعات پایانی روز بوده است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در نزدیکی زمان افطار از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند، افزود: در طرح ویژه ماه مبارک رمضان پلیس راهنمایی و رانندگی، مأموران پلیس مقرر شدند تا زمانی که ترافیک روان نشده و وضعیت راه‌ها و جاده‌ها به حالت عادی بازنگشته است(چه در زمان افطار و چه سحر) در سطح شهر حضور داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در طرح ویژه مشترک امور انتظامی و راهنمایی و رانندگی در سطح کشور، تدابیر خاصی برای برقراری نظم و امنیت از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای برگزاری مراسم‌های ویژه شب‌های قدر و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اندیشیده شده که توسط پلیس راهور اجرایی خواهد شد.

سردار  مهری با اشاره به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: اجرای طرح ویژه ترافیکی در مسیرها و معابر منتهی به حرم مطهر امام خمینی(ره) در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد که این طرح در تهران و استان‌های همجوار اجرا خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر هوشیاری رانندگان در زمان رانندگی افزود: روزه‌داران در ساعات نزدیک افطار در رانندگی از هر زمان دیگر هوشیارتر عمل کنند و همچنین افرادی که قصد سفر و رانندگی در مسافت‌های طولانی را دارند بعد از صرف سحری خوب استراحت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا فقدان توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و عجله و شتاب در رانندگی را عامل اصلی تصادفات در ماه مبارک رمضان سال 96 اعلام کرد و گفت: وقوع 70 درصد تصادفات ماه رمضان سال 96 بر اثر این سه عامل بوده است.

وی بیان کرد: با افرادی که در ماه رمضان در سطح شهر و در خودروهای خود اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، بر اساس قانون برخورد خواهد شد و آن‌ها را برای بررسی بیشتر تحویل مراجع قضایی می‌دهیم.

سردار مهری گفت: با افرادی که شئونات اسلامی را در خودروهای خود رعایت نمی‌کنند نیز برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما