شناسهٔ خبر: 25582627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیشگیری از درون قوای سه گانه شروع شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اسلام محمد تقوی فرد روز چهارشنبه در همایش منطقه ای هدایت ، راهبری و ساماندهی دیده بانان پیشگیری مازندران ، گیلان و گلستان خطاب به

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اسلام محمد تقوی فرد روز چهارشنبه در همایش منطقه ای هدایت ، راهبری و ساماندهی دیده بانان پیشگیری مازندران ، گیلان و گلستان خطاب به ' محمد باقر الفت ' معاون اجتماعی قوه قضائیه حاضر در جلسه افزود: یقین کنید تا زمانی که حق بهره وری به قضات خانواده بر اساس تعداد پرونده های بررسی از جمله طلاق معیار پرداخت باشد پیشگیری به هدفش نخواهد رسید.
وی با بیان این نکته که باید طرح های پیشگیری از درون سازمان ها و نهاد های دولتی قوای سه گانه شروع شود، اظهار داشت: وقتی دولت اعلام می کند که دادگستری ها باید با کسب درآمد به بودجه کشور فشار نیاورند ،یعنی اینکه انواع جرائم و اختلافات بوجود بیاید تا قوه قضائیه با تشکیل پرونده ها به درآمد مورد نظر برسد.
رئیس کل دادگستری مازندران وضعیت جامعه را در وقوع آسیب های اجتماعی نگران کننده توصیف کرد و بیان داشت: اینکه سالانه 15میلیون پرونده تشکیل شود ، نشانه ضعف طرح های پشگیری است.
تقوی فرد با اشاره به اینکه امروز به دلیل حجم بالای پرونده ها دل قضات خون و جانشان به لب رسیده است، اظهار داشت: مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور روز به روز در حال افزایش است.
وی ایجاد نظم و امنیت اجتماعی را هدف پیشگیری دانست و گفت:امروز عملیاتی شدن پیگیری و نظارت از مقوله پیشگیری واجب تر و موثرتر است.
وی با بیان اینکه وقتی جرم سرقت در کشور بسیار بالا است، چگونه طرح های پیشگیری جواب می دهد، گفت: معتقدم باید دست دزد را قطع کرد همانطوریکه هیچ کس در عربستان جرات دزدی به خودش را نمی دهد و در قاچاق مواد مخدر بسیار موفق هستند.
وی به اهمیت تربیت در خانواده نیز اشاره کرد و گفت :وقتی فقط در قوه قضایئه 25هزار نفر از نیروهای انسانی آن زن هستند که وظیفه ذاتی آنان تربیت فرزند است ،چگونه انتظار داشته باشیم فرزندان با تربیت داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این همایش معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های مازندران ، گلستان و گیلان گزارشی از فعالیت دیده بانان پیشگیری ارائه کردند و راه اندازی سجام را در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بویژه کوه خواری، جنگل خواری و ساحل خواری مفید و موثر دانستند.
در برنامه سجام افراد با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مردمی برای مشارکت در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ثبت نام می کنند.
6990/1899
انتهای پیام

نظر شما