شناسهٔ خبر: 25582234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اظهارات رییس خبرگزاری صداوسیما بعد از درگذشت قاسم افشار

میان فعالان خبر تلویزیون ارتباط دوستانه‌ای وجود دارد

مدیر خبرگزاری صداوسیما زنده‌یاد قاسم افشار را انسانی با اخلاق در زندگی شخصی و حرفه‌ای برشمرد و اظهار کرد که او در بیش از ۳۰ سال فعالیت در عرصه گویندگی خبر، حتی یک دقیقه هم تاخیر نداشته است.

صاحب‌خبر -

حسن عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن عرض تسلیت برای درگذشت قاسم افشار (گوینده خبر) اظهار کرد: این واقعه نه فقط برای تلویزیون، بلکه برای حوزه رسانه‌ای کشور بسیار تاسف‌برانگیر است. درگذشت جناب آقای قاسم افشار که از گویندگان حرفه‌ای نسل نخست گویندگان صداوسیما بودند، برای همه همکارانی که با او کار کردند و مردمی که بیش از سه دهه با ایشان خاظره دارند، بسیار سخت است.

او ادامه داد: آقای افشار فردی بسیار اخلاقی و به وقت کار بسیار جدی بودند که تلاش می‌کردند دانشی که دارند را به نیروهای جوان منتقل کنند. وظیفه شناسی آقای افشار به گونه بود که در این ۳۰ سالی که گویندگی خبر می‌کردند حتی یک بار به اندازه یک دقیقه هم تاخیر نداشتند. همچنین از نظر فن گویندگی جزو سرآمدان گویندگی بودند و همواره تلاش می‌کردند تا به نیروهای جوان و تازه‌کار کمک کنند و تجربیاتشان را در اختیار آنها بگذارند.  امیدوارم خدواند ایشان را رحمت کند و به خانواده‌شان صبر بدهد و در نهایت به همه کسانی که با صدا و تصویر او در سال‌های جنگ و بعد از انقلاب خاطره دارند، تسلیت می‌گویم.

مدیر خبرگزاری صداوسیما همچنین در پاسخ به این پرسش که "آیا در ۱۰ سالی که زنده‌یاد قاسم افشار در تلویزیون حضور نداشت، از او خبر داشتید؟"، گفت: گاهی در این مدت دوستان صداوسیما با او ارتباط داشتند و ارتباط دوستانه‌ای وجود داشت. میان دوستانی که خبر تلویزیون را برعهده دارند، ارتباط دوستانه‌ای وجود دارد که به مرور به ارتباطی عمیق و صمیمی تبدیل می‌شود. بنابراین این ارتباط نه تنها با آقای افشار بلکه با سایر دوستانی که از این حرفه بازنشسته شده‌اند نیز وجود داشته و همواره نیز وجود دارد.

عابدینی همچنین درباره زمان و مکان تشییع پیکر زنده‌یاد قسام افشار، بیان کرد: ما از زمانی که خبر فوت آقای قاسم افشار را شنیدیم، یک تیم خبری را به منزل ایشان فرستادیم. طبیعتا و قطعا خانواده آن مرحوم در این باره تصمیم می‌گیرند که به محض اطلاع‌رسانی، زمان و مکان دقیق را اعلام می‌کنیم تا تمام افرادی که با ایشان خاطره دارند در این مراسم حضور پیدا کنند.                     

به گزارش ایسنا، قاسم افشار که از سال‌های اول انقلاب، گویندگی در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت و در بحبوحه سال‌های دفاع مقدس با صدایی حماسی بارها اخبار مربوط به پیروزی های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود، بامداد امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

نظر شما