شناسهٔ خبر: 25579759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان های غیر دولتی مدافع مردم فلسطین:

انتقال سفارت آمریکا دهن کجی به معیارهای بین المللی است

تهران- ایرنا- دبیرکل اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی مدافع مردم فلسطین گفت: انتقال سفارت آمریکا توسط ترامپ به شهر بیت المقدس که بر اساس قطعنامه های بین المللی متعلق به فلسطینیان است، بیانگر خوی سلطه جو و دهن کجی آشکار آمریکا به همه معیارهای شناخته شده بین المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه دبیرخانه اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی مدافع مردم فلسطین، زهرا مصطفوی در نشست ماهانه این دبیرخانه، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در راهپیمایی میلیونی روز بازگشت که به شهادت 69 فلسطینی و زخمی شدن بیش از سه هزار تن دیگر منجر شد، محکوم کرد.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه سازمان ملل متحد در قطعنامه 194 خود بازگشت فلسطینیان به سرزمین و خانه های خود را قانونی و احیای حق بازگشت را حق طبیعی آنان می داند اما جنایتکاران صهیونیست در هفتادمین سال اشغال سرزمین فلسطین با قتل عام زنان و کودکان فلسطینی بار دیگر اثبات کردند که به هیچ قانون بین المللی و بشری پایبند نیست.
روز نکبت (به عربی:یوم النکبه) نامی است که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و استقلال اسرائیل در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی استفاده کردند و در آن روز عزا می‌گیرند.
مصطفوی اضافه کرد: روز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس روز نکبت دیگری در سالروز یوم النکبه و تشکیل غده سرطانی رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است و ملت های مسلمان اجازه نخواهند داد اهداف پلید صهیونیست ها و آمریکایی ها در قدس محقق شود.
وی تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف خیانت آشکار آل سعود به ملت مسلمان و مظلوم فلسطین و جنایت مفتضحانه آمریکا و ‌آل یهود برای یهودی سازی قدس شریف است.
دختر حضرت امام خمینی(ره) گفت: ‌ملت های مسلمان در سراسر دنیا بی شک در برابر این توطئه آمریکایی - صهیونیستی و خیانت سعودی ها و سایر ارتجاع عرب در منطقه خواهند ایستاد و خون ده ها جوان شهید فلسطینی در سالروز یوم النکبه همچون سیل خروشانی پایه های لرزان حکومت آل صهیون و آل سعود و هم پیمانان ذلیل و حقیر آنان را بر باد می دهد.
دبیرکل اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی مدافع مردم فلسطین خاطرنشان کرد: بیت المقدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمین و مورد احترام همه ادیان الهی است و تمام ادیان الهی این سرزمین را مقدس می دانند.
در این جلسه همچنین تاکید شد که اتحادیه بین المللی سازمان های غیردولتی مدافع مردم فلسطین به سران رژیم صهیونیستی و رهبران آمریکا نسبت به عواقب و پیامدهای غیر قابل کنترل این اقدام ضد بشری هشدار می دهد و اعلام می کند که دیری نخواهد پایید که پرچم مسلمانان بر فراز مسجد الاقصی و قدس شریف برافراشته می شود و جنایتکاران و غاصبان این سرزمین الهی به زودی از این اقدام خود پشیمان خواهند شد.
اجتمام *3229 * 3063

نظر شما