شناسهٔ خبر: 25578861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ولایتی: اسرائیل باید بفهمد دوران بزن و دررویی تمام شده است

R1411/P1360/S1,14/CT11

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اسرائیل باید بفهمد دوران بزن و دررویی تمام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه اولین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد برگزار شد.

 ولایتی در این نشست با اشاره به مجموعه عظیم دانشگاه آزاد گفت: این مجموعه یک ظرفیت عظیمی است که به لطف حضرت امام (ره) به‌وجود آمده و امروز هم رهبری رهنمودهای خودشان را به ما عنایت می‌کند.این نعمت بزرگی است که در دنیا نظیر ندارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مدارس سما افزود: باید توسعه آموزش را جدی‌تر بگیریم تا مدارس سما جایگاه خود را پیدا کند. باید اهمیت بدهیم، مدارس را تنها نگذاریم و آنها را نیز جزوی از کار خودمان بدانیم.

رئیس هیئت‌موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: با واحدهای دانشگاهی و مدرسه‌ای حدود هزار واحد آموزشی در سطح متوسطه و عالی داریم. اگر بخواهیم کاری برای آموزش کشور انجام دهیم به چنین بنایی نیاز است که ما دقیقا آن را در اختیار داریم. همچنین ما جوانها و مردمی داریم که به قول امام راحل در دنیا بی‌نظیرند و این عنایت الهی به مملکت ماست.

**  ولنگاری دو سال پیش دانشگاه آزاد نباید تکرار شود

ولایتی با اشاره به اهمیت مدرک دانشگاه آزاد گفت: مدرک دانشگاه مانند ناموس ما می‌ماند و باید از آن مراقبت شود. طوری عمل نشود که مدرک این دانشگاه بی‌ارزش شود. باید به گونه‌ای باشد که هرکس لیسانس دانشگاه آزاد را دارد به آن افتخار کند. متأسفانه در دو سه سال گذشته در دانشگاه آزاد ولنگاری بوده که دیگر نباید تکرار شود.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید براساس نقشه راه شکل بگیرد، اظهار کرد: باید در بخش‌های مختلف کشور به خودکفایی برسیم. تصور نمی‌کنم، مذاکراتی که اکنون با اروپایی‌ها در حال انجام است به نتیجه مطلوب رسد. ما تاکی باید منتظر باشیم که آمریکا تحریم می‌کند یا تحریم‌ها را برمی‌دارد؟

** در حوزه دفاعی حرف اول منطقه را می‌زنیم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به قدرت دفاعی کشور تأکید کرد: ما در حوزه دفاعی در منطقه حرف اول را می‌زنیم و به خاطر همین است که اسرائیل جرأت حمله به کشورمان را پیدا نمی‌کند.‌ با همین موشک‌هایی که چند روز پیش دریافت کردند باید متوجه شده باشند، دوران بزن و دررویی تمام شده است.

ولایتی با اشاره به مسئولیت مسئولان دانشگاه آزاد در قبال تربیت دانشجویان گفت: اگر بچه‌ها نااهل بار بیایند و ضد نظام باشند ما همگی مسئولیم. در سال‌های قبل از این در حوزه فرهنگی وضعیت بسیار بد بوده است اما اکنون با قدرت جلوی این بی‌فرهنگی ها را می‌گیریم.

انتهای پیام/

نظر شما