شناسهٔ خبر: 25576642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

هشدار محققان اروپایی

کاربران ایمیل مراقب هکرها باشند

محققان دانشگاهی با کشف حفره های امنیتی در برنامه رمزگذاری ایمیل، نسبت به امنیت آن ابراز نگرانی کرده و به کاربران هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /

محققان دانشگاه مونستر و بوخوم آلمان همراه دانشگاه لوون در بلژیک، شکاف های امنیتی در روش های رمزگذاری کشف کرده اند که در اپلیکیشن های محبوب ایمیل مانند «مایکروسافت اوت لوک» و «اپل میل» استفاده می شود.

این محققان متوجه شده اند برنامه محبوبPGP  و استاندارد S/MIME که البته ادوارد اسنودن نیز از آنها استفاده می کند، در معرض خطر هک قرار دارند. S/MIME )یک استاندارد جهانی برای امضا و رمزگذاری امن ایمیل است و بخصوص برای اثبات اینکه ایمیل را چه کسی فرستاده است، استفاده می‌شود. PGP نیز یک برنامه رمزگذاری است). در همین راستا آنها از کاربران خواسته اند به سرعت این برنامه ها را حذف کنند چرا که در حال حاضر هیچ راه حل مطمئنی برای این شکاف های امنیتی وجود ندارد.

« سباستین شینزل» استاد رمزنگاری کاربردی و رهبر این تحقیق نیز توئیت کرد: در حال حاضر هیچ راه حل مطمئنی برای برطرف کردن این شکاف ها وجود ندارد. اگر شما از  PGP/GPG یا S/MIME برای ارسال پیام های حساس استفاده می کنید، باید آنها را در ایمیل خود غیر فعال کنید.

شکاف های امنیتی موجود در این برنامه ها خطری برای ارسال ایمیل است و احتمال دارد محتویات پیام های پیشین کاربران را نیز فاش کند. این درحالی است که سازمان فدرال امنیت اطلاعات آلمان(BSI) نیز در بیانیه ای اعلام کرده در صورتی که دریافت کننده ایمیل، پیام را رمزگشایی کند، احتمال دارد هکرها به راحتی به اطلاعات او دسترسی یابند.

/مهر

 

نظر شما