شناسهٔ خبر: 25574919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرزیدنت | لینک خبر

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

ماه رمضان ماه برادری،کمک به نیازمندان و زدودن دل‌‌ها از همه قهرها و دودستگی‌ها است / بیت المقدس را با بازی‌های سیاسی نمی‌توان از جمعیت یک میلیارد و 500 میلیونی مسلمانان جهان جدا کرد/

رئیس جمهور استفاده از فرصت‌های ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ماه رمضان ماه استقامت، صبر، ایستادگی، اتحاد و برادری بیشتر و زدودن دل‌‌ها از همه کینه‌ها، قهرها و دودستگی‌ها است و ان‌شاءالله اتحاد و ایستادگی ملت ایران در این ماه مبارک و در این برهه تاریخی ، بیش از پیش خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه رحمت، برکت و مغفرت توصیف کرد و با تبریک آن به ملت ایران و همه مسلمانان جهان، گفت: ماه رمضان همراه با رحمت‌های الهی، غفران و آمرزش الهی برای بندگان است و امیدوارم همه بتوانیم از این سفره الهی که در ماه رمضان برپا می‌شود، نهایت بهره را ببریم و در کنار سفره حق قرار بگیریم.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه خودسازی، ایستادگی، سلامت جسم و تزکیه روح و ماه تلاوت و تدبیر در قرآن مجید و بهره‌مندی از لیالی قدر و ماه امام حسن مجتبی(ع) قهرمان صلح و امیر المؤمنین علی(ع) قهرمان صبر است.
دکتر روحانی افزود: ماه رمضان ماه اُلفت، برادری و کمک به نیازمندان است و امیدوارم بهره‌مندی از برکات این ماه باعث شود که اگر گله‌ها و فاصله‌هایی بین خانواده، احزاب، گروه‌ها و اقوام وجود دارد، برطرف شده و جای آن را محبت، صفا و صمیمیت بگیرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال ماه مبارک رمضان با دو حادثه مهم مواجه شده است، گفت: از یک طرف در منطقه با بی‌تدبیری مقامات آمریکا شرایطی پیش آمده و سفارتخانه خود را به بیت‌المقدس منتقل کرد که برخلاف معاهدات گذشته و حتی قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است ضمن اینکه چنین اقدامی چیزی نیست که به صلح و ثبات منطقه کمک کند.
دکتر روحانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا تصور می‌کنند با فشار بیشتر به ملت فلسطین می‌توانند آنان را از حق مشروع خودشان محروم کنند و یا با فشار، مسلمانان جهان را از سرزمین خودشان یعنی بیت المقدس جدا سازند. این یک اشتباه بزرگی است که انجام می‌دهند.
رئیس جمهور اظهار داشت: مسلمانان جهان مسجد الاقصی و بیت المقدس را به عنوان قبله اول خود می‌شناسند و مورد احترام همه مسلمانان است و مدفن انبیاء بزرگ الهی و مسجد انبیا الهی بوده است که در آنجا به عبادت پرداختند. لذا این سرزمین مقدس را با بازی‌های سیاسی نمی‌توان از جمعیت یک میلیارد و 500 میلیونی مسلمانان جهان جدا کرد.
خبر در حال تکمیل است ...

نظر شما