شناسهٔ خبر: 25573077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

از ظرفیت جهاددانشگاهی برای حل مشکلات شهری استفاده شود

نمایندگی قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت خوبی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ دارد که از این ظرفیت‌ها باید در حوزه مشکلات شهری استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حکمت‌الله داودی در جلسه شورا که شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای است که امیدواریم بتواند در زمینهٔ پژوهش با شورا همکاری کند، با توجه به شرایط قزوین و تعداد دانشگاه‌ها استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و برنامه‌های دانشجویی می‌توانیم بسیاری از مشکلات شهری را حل کرد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات شهری مانند دفع آب و فاضلاب شهری نیاز به پژوهش و دانش دارد که با تأسیس کمیته تلفیق از ظرفیت جهاددانشگاهی می‌توانیم در این حوزه‌ها استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه رئیس جهاددانشگاهی قزوین جوان‌ترین مدیر استان هستند که در یک جایگاه ویژه قرار دارند، خاطرنشان کرد: ما باید بیشتر به جوان‌ها اعتماد کنیم جوان‌ها بهتر می‌توانند کشور را اداره کنند.

مهدیه قافله‌باشی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: ما در شورای شهر از استارت‌آپ‌های علمی و برندینگ قزوین حمایت می‌کنیم و در بودجه، بندهایی برای آن در نظر گرفته‌شده است که در این حوزه می‌توانیم به شما کمک کنیم.

وی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها توسط جهاد دانشگاهی امری مثبت و قابل‌تحسین است، این برنامه را می‌توان با کمک شهرداری در مناطق مختلف شهر با حضور شهروندان برگزار کنیم و از ظرفیت خانه‌های فرهنگ استفاده کنیم که این امر می‌تواند در مدیریت شهری کمک می‌کند.

قافله‌باشی بیان کرد: ناباروری، یکی از علل اصلی طلاق در بین زوجین و مهم‌ترین دغدغه برای مسئولین است که با توجه به ظرفیت خوب جهاد دانشگاهی درزمینهٔ سلول‌های بنیادی و ناباروری می‌توان در این حوزه کمک و همراهی کنیم.

وی تأکید کرد: از جهاد دانشگاهی انتظار داریم که با توجه به ظرفیت و اختیاراتی که دارد فعالیت‌هایش بدون غرض‌ورزی و خط‌کشی سیاسی باشد و به خط اعتدال برگردد و بازوی کمک‌رسان به مسئولین اجرایی باشد.

زهرا یوسفی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر قزوین نیز در این جلسه یادآور شد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل جوانان بیکاری است و امیدواریم با توجه به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ و پژوهش و تجاری‌سازی محصولات، اشتغال‌زایی جوانان توسط این نهاد صورت بگیرد.

محسن حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز تصریح کرد: در جهاد دانشگاهی گام بلندی برداشته‌شده است، امروز مهم‌ترین مسئله فرهنگی نسل است که جهاد دانشگاهی در این عرصه واردشده است و در حوزه سلامت و ناباروری با موفقیت عمل کرده‌اند.

وی افزود: خبرگزاری ایسنا و ایکنا باید تعامل خود را با شهرداری افزایش داده و فعالیت‌های شهرداری را منعکس کند، تدوین کتاب انگلیسی کار عمیق و زیربنایی است که زبان انگلیسی را مطابق با فرهنگ خودمان آموزش دهیم که شورای پنجم با تمام توان از این امر حمایت می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: شهرداری نیز دارای دانشگاه علمی کاربردی است که باید تعامل آن با مرکز علمی کاربردی جهاد برقرار شود و استارت‌آپ‌های علمی را با همکاری یکدیگر را برگزار کنیم.

احد چگینی عضو شورای شهر قزوین نیز خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم یک تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش شوراهای شهر برگزار کنیم، دوره‌های متفاوت آموزشی برای اعضای شورای شهر در استان برگزار شود.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های جهاددانشگاهی پیشنهاد می‌شود کمیسیون تلفیق با حضور جهاددانشگاهی برگزار شود تا از ظرفیت جهاد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه سلامت استفاده و زیرساخت‌های لازم را در استان برای فعالیت جهاد در نقاط مختلف شهر را فراهم کنیم.

انتهای پیام

نظر شما