شناسهٔ خبر: 25572600 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حسین معصومی همدانی: مظهر پراکنده کاری هستم

هر چند که جامعه در مسیر متخصص پروری در حرکت است اما من بسیار از شرایط متأثرمی‌شوم، از این رو, خود می دانم که مظهر پراکنده کاری هستم

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / گروه اندیشه:

مراسم نکوداشت دکتر حسین معصومی همدانی 25 اردبیهشت ماه با مشارکت موسسه خانه کتاب در همدان برگزار شد.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم، عنوان کرد: چند سال پیش در یکی از مجلات نطرسنجی کرده بودند که چرا ایران را دوست دارید و اشخاص مختلفی جواب داده بودند اما من با خودم گفتم که سوال نمیتواند پرسش درستی باشد چراکه دوست داشتن وطن، دلیل نمی‌خواهد.

معصومی همدانی علاقه به وطن را یک امر عاطفی و طبیعی دانست و تاکید کرد که  وقتی به گذشته خود نگاه می‌کند، در می یابد که اگر بخش کوچکی از ویژگی‌هایی که در حق او گفته شده، درست باشد، بخشی از آن به محیطی که در آن متولد شده است، باز می گردد.

وی با بیان اینکه من در خانواده اهل علم و شهری که محیط مناسبی برای مطالعه و علم داشت، متولد شدم گفت: من بخت این را داشتم که از کودکی و نوجوانی با انسان‌های برجسته همدان آشنا شوم و از محضر آنها استفاده کنم و خدا را شاکرم.
این اندیشمند برجسته با اشاره به اینکه مظهر پراکنده‌کاری است، افزود: برخلاف کسانی که از اول یک کار را دنبال می‌کنند بنده بسیار متأثر از شرایط می‌شوم و اگر هرکسی کمک بخواهد دریغ نمی‌کنم هر چند که جامعه در مسیر متخصص‌پروری در حال حرکت است.

وی در پایان گفت: از پدرم یاد گرفتم در حق خودم سخت‌گیر و در حق دیگران آسان‌گیر باشم، امیدوارم توانسته باشم این درس را عملی کنم./ ایبنا

نظر شما