شناسهٔ خبر: 25572479 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعتراض بزرگ‌ترین جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار به مسئولان

حال خراب محیط زیست را فارغ‌التحصیلان متالوژی بهبود می‌بخشند یا محیط زیست؟

به نظر می‌رسید انتظار چندساله فارغ‌التحصیلان در رشته محیط زیست با فراخوان استخدام 200 نفره سازمان حفاظت محیط زیست پایان یابد، اما به با مراجعه به دفتر آزمون استخدامی متوجه می‌شویم، اجازه شرکت در این آزمون به فارغ التحصیلان شاخه‌های اصلی رشته محیط زیست داده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، وِرد زبان تمام مسئولان محیط زیست سال‌های سال این بود که بیکاران فارغ‌التحصیلان این رشته از همه رشته‌ها بیشتر است.

حال پس از چند سال سازمان محیط زیست اعلام کرد قصد جذب نیرو را دارد.

به نظر می‌رسید انتظار چندساله فارغ‌التحصیلان در رشته محیط زیست با فراخوان استخدام 200 نفره سازمان حفاظت محیط زیست پایان یابد اما متأسفانه در دفترچه آزمون که بر روی سایت سازمان سنجش قرارگرفته است برای کارشناسان محیط زیست در پست‌های آلودگی، حیات‌وحش، ارزیابی و ... اجازه شرکت به دارندگان مدرک رشته‌های محیط زیست (شاخه‌های اصلی رشته محیط زیست) داده نشده و فقط افراد دارای مدارک نامرتبط یا در درجه دوم مثل حشره‌شناسی،انگل‌شناسی، متالوژی، جامعه‌شناسی و مهندسی شیمی و عمران اولویت و حق شرکت در این آزمون را دارند.

 

برخی از کارشناسان معتقدند این شکل جذب نیرو نه‌تنها آینده فارغ‌التحصیلان محیط زیست و دانشجویان محیط زیست را بازیچه قرار داده است، بلکه قطعاً آینده محیط زیست را با گماردن افرادی با تخصص نامرتبط نیز تحت شعاع قرار خواهد داد.

آن‌ها با تشکیل گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، سازمان محیط زیست را موردنقد قرار داده‌اند.

قادر رحمان زاده دراین‌باره نوشته است: ناله کردن مجازی و بدون فعالیت عملی در حوزه محیط زیست ید طولایی به خودش گرفته است، درحالی‌که این روزها ناله‌ها از فعالین گذشته و حال به دانشجوهای محیط زیست و بدتر از آن به مسئولین هم سرایت کرده است . وجه مشترک همه ناله‌ها هم«نابودی این حوزه» است، اما موضوع اینجاست در هر نابودی یا انقراض همیشه گذشته ای وجود دارد که وضعیت حال را شکل داده است.

 اگر به گذشته نگاهی بی اندازیم می‌بینیم نابودی محیط زیست از زمانی آغاز شد که دایه‌های مهربان‌تر از مادر برای محیط زیست کشور تصمیم گرفتند زمانی که دلسوزانی پیدا شدند که میلیون‌ها تومان خرج حمایت سگ‌ها کردند تا حال باید میلیون‌ها پول جمع‌آوری کنیم که حیات‌وحشمان رو از زیان‌هایی که سگ‌ها به گونه‌های ارزشمندمان دارند وارد می‌کنند، حفاظت کنیم.

یکی دیگر از معترضان هم معتقد است: سازمان محیط‌زیست سازمانِ ببخشید ببخشید است و  اصلا بُرش ندارد، چون متخصص ندارد و حرفی برای گفتن ندارد، حالا زورش به فارغ‌التحصیلان محیط زیست رسیده  حقوق آنها را تضییع می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما